Στις μέρες μας, η διδασκαλία φυσικών επιστημών απο τις πρώτες κιόλας ηλικίες, όπως είναι το νηπιαγωγείο, κρίνεται απαραίτητη. Ιδιαίτερα, μαθήματα όπως είναι η βιολογία, είναι σημαντικά, καθώς το παιδί μπορεί να αρχίσει να γνωρίζει τόσο τον φυσικό κόσμο γύρω του, όσο και κάποια πράγματα για το σώμα του, τις αισθήσεις του κλπ., απο τα πρώτα χρόνια της ζωής του.

Η διδασκαλία των φυσικών επιστημών όπως της βιολογίας στο σχολείο θα έπρεπε να είναι μη αμελητέα, καθώς αποτελεί μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής μας ταυτότητας. Πιο συγκεκριμένα η βιολογία, είναι ένα απο τα μαθήματα που θα ήταν αναγκαίο να διδάσκεται στα νηπιαγωγεία, εφόσον βρίσκεται πίσω απο πολλές ανακαλύψεις, όπως είναι τα φάρμακα για την θεραπεία ασθενειών ή η κατανόηση του φυσικού κόσμου και των λειτουργιών του, καθώς και άλλα πολλά, ζητήματα τα οποία τα παιδιά θα μπορούσαν να οικοδομήσουν νέα γνώση.

Ποια είναι όμως η στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην διδακτική φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο; Μάλλον όχι και τόσο θετική. Δεν είναι λίγοι οι νηπιαγωγοί που όχι μόνο δεν θεωρούν την διδακτική της βιολογίας σημαντική στο σχολείο, αλλά δεν εφαρμόζουν έστω μία δραστηριότητα με αυτή σαν θέμα. Την άποψη αυτή τεκμιριώνει επιστημονικά και η παρακάτω έρευνα:

Αντιλήψεις και προσεγγίσεις νηπιαγωγών σχετικά µε τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστηµών στο Νηπιαγωγείο: µία µελέτη περίπτωσης

One thought on “Βιολογία στο νηπιαγωγείο; Απο που κι ως που;”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *