Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη διδασκαλία της βιολογίας μπορεί να συμβάλει σε διάφορους τομείς όπως η αποτελεσματική έρευνα και η κατηγοριοποίηση βιολογικών δεδομένων, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία μοντέλων που μπορεί να ενοποιήσουν φαινομενικά ανόμοιες περιοχές ενδιαφέροντος. Η προοπτική μελλοντικών εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει τη συγκέντρωση τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων.…
ΠερισσότεραΤο Scratch αποτελεί μια εφαρμογή λογισμικού με γραφικά που γνώρισε μεγάλη αποδοχή στα σχολεία από το 2006 που δημιουργήθηκε το Scratch 1.0 project. Το Scratch επιτρέπει στους χρήστες να έχουν απευθείας πρόσβαση online, είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από σαράντα γλώσσες και μπορεί ο καθένας, πολύ εύκολα, να δημιουργήσει κινούμενες εικόνες, παιχνίδια και διαδραστικά έργα χωρίς…
ΠερισσότεραΑρχή σχολικής χρονιάς… και το διαρκές ερώτημα των δασκάλων είναι ένα: πώς θα διδάξω το (βαρετό, ναι βαρετό) θέμα Α ή Β με ένα τρόπο ενδιαφέρον και προσιτό στα παιδιά και το σημαντικότερο να αποκομίσουν κάτι φεύγοντας από τη σχολική αίθουσα… Ένα εργαλείο που διατίθεται στους εκπαιδευτές και συμβάλει προς αυτή την κατέυθυνση είναι το…
ΠερισσότεραΗ διδασκαλία εννοιών που σχετίζονται με τη Βιολογία συχνά είναι δύσκολη γιατί περιλαμβάνει θέματα που γίονται δύσκολα κατανοητά από τους μαθητές. Περιλαμβάνει πολλές έννοιες οι οποίες συνδέονται με πολύπλοκες σχέσεις για αυτό και η κλασική μέθοδος της αποστήθισης είναι προδιαγεγραμμένο ότι θα αποτύχει στην περίπτωση των πολυεπίπεδων και πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων που σχετίζονται με τη Βιολογία.…
ΠερισσότεραΜε αφορμή την πανδημία covid-19 αναγκαστήκαμε να εξοικειωθούμε με όρους (και την πρακτική τους εφαρμογή βεβαίως) όπως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα συστήματα διαχείρισης μάθησης (LMS: learning management systems) και πολλά άλλα τα οποία φυσικά και προϋπήρχαν της πανδημίας αλλά δεν είχε παραστεί άμεση και απαραίτητη ανάγκη να χρησιμοποιηθούν μαζικά μέχρι τότε. Έκτοτε, τα συστήματα…
ΠερισσότεραOικογενειακή εξόρμηση στη φύση… Τα παιδιά εκτονώνουν την ενέργειά τους, απολαμβάνουν τη φύση και η ερώτηση “τι είναι αυτό;” έχει την τιμητική της… και κάπως έτσι αρχίζουν τα δύσκολα… Ενώ μας είναι πολύ εύκολο να προσδιορίσουμε την αλεπού, τον λύκο, ή τη βίδρα -τα θηλαστικά δηλαδή- όταν η συζήτηση κατευθύνεται σε λιγότερο δημοφιλή ζώα όπως…
ΠερισσότεραΣτα περισσότερα εικονογραφημένα βιβλία τα ζώα απεικονίζονται με ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά. Πιο συγκεκριμένα τα ζώα εμφανίζονται να μιλάνε, να έχουν φίλους, να φοράνε ρούχα, να πηγαίνουν σχολείο και γενικά να έχουν ανθρώπινη συμπεριφορά. Ο ανθρωπομορφισμός κάνει τα ζώα συμπαθή στα παιδιά και μπορεί να συμβάλει στην εκμάθηση βιολογικών χαρακτηριστικών. Ωστόσο, ο ανθρωπομορφισμός μπορεί να επηρεάσει αρνητικά…
ΠερισσότεραΟνομάζομαι Παναγιώτα και γεννήθηκα σε ένα νησί του Αιγαίου. Σπούδασα Βιολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και εργάστηκα σε διάφορα Πανεπιστήμια ως Βιολόγος με αντικείμενο τη μελέτη της Βιοποικιλότητας. Αυτή την περίοδο κάνω το μεταπτυχιακό μου στη Διδακτική της Βιολογίας στο ΕΚΠΑ.
Περισσότερα