Οι εννοιολογικοί χάρτες αναπαριστούν οργανωμένες γνώσεις και απεικονίζουν έννοιες και τις σχέσεις μεταξύ τους. Στο πλαίσιο των χαρτών γίνεται λεπτομερής ανάλυση του αντικειμένου και οργανώνεται το περιεχόμενο. Οι μαθητές ανακαλύπτουν νέες συσχετίσεις, διαπιστώνουν παρανοήσεις, επικοινωνούν και συνεργάζονται και μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν. Η εννοιολογική χαρτογράφηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις φάσεις της διδασκαλίας. Ενδεικτικά δείτε έναν χάρτη για τις Μεταλλάξεις που δημιουργήθηκε με το Λογισμικό Εννοιολογικής Απεικόνισης.
Ιαν 16
ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Η επίδραση των εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας στο μάθημα της βιολογίας στα ακαδημαϊκά επιτεύγματα και τα κίνητρα
Ersa Omurtak, Gulcin Zeybek
Σε αυτή τη μελέτη, στόχος ήταν να προσδιοριστεί η επίδραση των δραστηριοτήτων που βασίζονται σε εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας στο μάθημα βιολογίας της 9ης τάξης στις επιδόσεις και τα κίνητρα των μαθητών για το μάθημα βιολογίας και να ληφθούν οι απόψεις των μαθητών για τις εφαρμογές. Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκε μικτή μέθοδος. Η ομάδα μελέτης της έρευνας αποτελούνταν από μαθητές δύο διαφορετικών τάξεων στην 9η τάξη ενός ιδιωτικού λυκείου που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Καραμάν το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019.
Όταν εξετάστηκαν τα ευρήματα της έρευνας, διαπιστώθηκε ότι οι μέσες βαθμολογίες μετά τη δοκιμή ακαδημαϊκών επιδόσεων των μαθητών της πειραματικής ομάδας βρέθηκαν να είναι σημαντικά υψηλότερες από τις μέσες βαθμολογίες των μαθητών της ομάδας ελέγχου. Σύμφωνα με άλλο εύρημα της μελέτη δεν υπήρχε σημαντική διαφορά μεταξύ των μαθητών της πειραματικής ομάδας και της ομάδας ελέγχου ως προς τη συνολική μέση βαθμολογία που προέκυψε από το ερωτηματολόγιο κινήτρων για το μάθημα της βιολογίας. Ωστόσο, διαπιστώθηκε σημαντική διαφορά υπέρ της πειραματικής ομάδας ως προς τη διάσταση «άγχος στις εξετάσεις». Ως αποτέλεσμα της έρευνας, οι μαθητές δήλωσαν ότι τους άρεσαν τα μαθήματα βιολογίας στα οποία πραγματοποιήθηκαν εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, ότι οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας έκαναν τις αφηρημένες έννοιες συγκεκριμένες και τις έκαναν πιο μόνιμες και ότι τα μαθήματα που πραγματοποιήθηκαν με αυτόν τον τρόπο ήταν διασκεδαστικά.
Δεκ 20
wiki!!! ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ!!!
Μια πρώτη επαφή με τον κώδικα wiki και τα πολλά μυστικά του. Κάτι πρωτόγνωρο για μένα και γι’ αυτό έπρεπε να προσπαθήσω να “ξεκλειδώσω” τον κώδικα για να μπορέσω να γράψω. Έχει τις απαιτήσεις του γιατί κρατά πολλές του πτυχές κρυμμένες. Στην αρχή σου φαίνεται απρόσιτο, όμως αυτό σε κάνει να προσπαθείς να ανακαλύψεις τα μυστικά του. Όσο τον γνωρίζω τόσο αρχίζω να σκέφτομαι τρόπους για να τον ενσωματώσω στη διδασκαλία μου. Τελικά, ίσως αποδειχτεί ένα πολύτιμο εργαλείο……. αλλά πολύπλοκο!
Δεκ 11
Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
Η πρώτη μου συνεισφορά μου στην ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ προτίμησα να αφορά την αγαπημένη μου ομηρική ποίηση και συγκεκριμένα τους αοιδούς που τραγουδούσαν με τη συνοδεία της φόρμιγγας. Τα ομηρικά έπη πρέπει να κατέχουν ξεχωριστή θέση στα Προγράμματα Σπουδών γιατί αποτελούν μνημεία της παγκόσμιας λογοτεχνίας και αναγνώστες από όλον τον κόσμο μέσα από τους στίχους τους γνωρίζουν την εποχή του Ομήρου και όχι μόνο.
Δεκ 05
ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ MOODLE
Πρόκειται για μια εύχρηστη πλατφόρμα που προσφέρει πολλές επιλογές σε εκπαιδευόμενους και εκπαιδευτικούς. Οργάνωσα τη διδασκαλία της διδακτικής ενότητας " Κύτταρο και οργάνωση πολυκύτταρων οργανισμών" σε τρεις επιμέρους θεματικές και αξιοποίησα πολλές από τις επιλογές που προσφέρει η πλατφόρμα. Επίσης, στο κομμάτι της αξιολόγησης επίτευξης ή όχι των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων αξιοποίησα κάποιες από τις προτεινόμενες δραστηριότητες. Επίσης, για την παρουσίαση του υλικού αξιοποίησα κάποιους από τους διαθέσιμους πόρους. Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί την συγκεκριμένη πλατφόρμα την χρησιμοποιούμε στη σχολική μονάδα που υπηρετώ κι έτσι είχα την ευκαιρία στα πλαίσια του μαθήματος να ανακαλύψω και άλλες πτυχές της τις οποίες ήδη αξιοποιώ στα πλαίσια των μαθημάτων μου.
Οκτ 31
Βιογραφικό Σημείωμα – Κασκαλίδου Ευαγγελία
Ονομάζομαι Ευαγγελία Κασκαλίδου και τα τελευταία 20 χρόνια ζω στην Αττική. Το 2004 αποφοίτησα από τη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2013 μπήκα με κατατακτήριες εξετάσεις στο τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής Προσχολικής Ηλικίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και αποφοίτησα το 2016. Από το 2010 έως και σήμερα εργάζομαι ως καθηγήτρια Φιλόλογος σε Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια.
Οκτ 28
Hello world!
Καλώς ήλθατε στο ΜΔΕ – Διδακτική της Βιολογίας Ιστότοποι. Αυτό είναι το πρώτο σας άρθρο. Αλλάξτε το ή διαγράψτε το και αρχίστε να γράφετε!