Η ηλεκτρονική μάθηση θεωρείται μία καινοτομική μέθοδος διδασκαλίας και μάθησης, η οποία εξελίσσεται με γρήγορουςρυθμούς και υιοθετείται από όλο και περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Κύριο πλεονέκτημα της ηλεκτρονικής μάθησης είναι η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευόμενων και εκπαιδευτών, μέσω διαδικτυακών συζητήσεων (πραγματοποιούνται σε χώρους που λειτουργούν σαν πίνακες ανακοινώσεων), e-mail, αίθουσες συνομιλίας. Η πλατφόρμα Moodle είναι το πλέον διαδεδομένο Σύστημα Διαχείρισης της Μάθησης γνωστό επίσης και ως Learning Management System (LMS) (Moodle, 2015).

https://moodle.pamlicocc.edu/course/view.php?id=2838

Στα πλαίσια του μαθήματος της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (υπεύθυνος καθηγητής κ. Π.Στασινάκης), χρησιμοποιήσαμε το Μoodle για να φτιάξουμε ένα ηλεκτρονικό μάθημα. Κατά τη δημιουργία του μαθήματος μου μέσω Μoodle χρησιμοποίησα πηγές (resources), όπως πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό και προκαθορισμένα αρχεία που έχουν αναρτηθεί στο μάθημα (πληροφορίες), σελίδες επεξεργασμένες απευθείας στο Moodle ή εξωτερικές ιστοσελίδες και δραστηριοτητες όπως chat rooms (κανάλια επικοινωνίας), forums (ομάδες συζητήσεων), calendar (ημερολόγιο γεγονότων), quiz (αξιολόγηση μαθητών), γλωσσάριο, ανατεθείσες εργασίες, κ.α. Πρόσφατες αναρτήσεις στο μάθημα από την τελευταία είσοδο παρουσιάζονται στην αρχική σελίδα του μαθήματος.

ΜΑΘΗΜΑ: ΒΙΟΛΟΓΙΑ             ΤΑΞΗ: Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ  ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: To γενετικό υλικό
ΕΝΟΤΗΤΑ: ¨ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ¨

Εγχειρίδιο μαθήματος: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/pdf/8547/2552/22-0178-02_Biologia_G-Lykeiou-SpYg_Vivlio-Mathiti-T2/  (σελ 22-26)

ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ:  6 διδακτικές  ώρες
Παρουσίαση Διδασκαλίας μέσω Moodle ¨Το γενετικό υλικό στις διάφορες κατηγορίες οργανισμών¨
Συνοπτική περιγραφή μαθήματος

Σύμφωνα με τους διδακτικούς στόχους του ΑΠΣ Βιολογίας οι μαθητές καλούνται να περιγράφουν τη δομή και την οργάνωση του γενετικού υλικού στους ευκαρυωτικούς οργανισμούς, στους προκαρυωτικούς οργανισμούς και στους ιούς (Γενετικό υλικό προκαρυωτικών (πλασμίδια), χρωματίνη, χρωμόσωμα, καρυότυπος, γενετικό υλικό μιτοχονδρίων, χλωροπλαστών και ιών). Θα πρέπει να κατανοήσουν ότι σε κάποιες φάσεις της ζωής των ευκαρυωτικών κυττάρων, το DNA οργανώνεται σε χρωμοσώματα και να ανακαλύψουν τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. To χρωμόσωμα πρέπει να γίνει αντιληπτό ως ένα σύστημα οργάνωσης του γενετικού υλικού αλλά και ως ένα σύνολο γονιδίων.  Θα διακρίνουν τα κύτταρα σε διπλοειδή και απλοειδή αναγνωρίζοντας ότι σε κάποιους οργανισμούς, όπως ο άνθρωπος, τα χρωμοσώματα εμφανίζονται σε ζεύγη ομολόγων. Θα γνωρίσουν τον καρυότυπο, ανακαλύπτοντας την χρησιμότητα του στην μελέτη των χρωμοσωμάτων. Τέλος θα διακρίνουν τα χρωμοσώματα σε αυτοσωμικά και φυλετικά, ανακαλύπτοντας  πως καθορίζεται το φύλο στον άνθρωπο.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Στο τέλος της διδασκαλίας της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει  να είναι σε θέση:

α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο

Βιολογία Β’ Λυκείου, κεφ.4  Χρωματίνη-Χρωμόσωμα
  • Να περιγράφουν και να διακρίνουν  τις διαφορές στον τρόπο οργάνωσης του γενετικού υλικού στους προκαρυωτικούς και τους ευκαρυωτικούς οργανισμούς.
  • Να αντιλαμβάνονται τη συσχέτιση DNA : γενετικό υλικό – νουκλεοτίδιο – γονίδιο – χρωματίνη – χρωμόσωμα.
  • Να εξηγούν τις διάφορες μορφές  με τις οποίες εμφανίζεται το γενετικό υλικό ανάλογα με τη φάση του κυτταρικού κύκλου στην οποία βρίσκεται.
  • Να αντιλαμβάνονται ότι κάθε χρωμόσωμα αποτελείται από δύο αδερφές χρωματίδες και η κάθε μία αποτελεί ένα μόριο DNA που έχει προκύψει κατά τον αυτοδιπλασιασμό του DNA.
  • Να διακρίνουν τα κύτταρα σε διπλοειδή και απλοειδή και να αντιλαμβάνονται ότι τα χρωμοσώματα των διπλοειδών κυττάρων συναντώνται σε ζεύγη (ομόλογα χρωμοσώματα) και είναι πατρικής και μητρικής προέλευσης.
  • Να συνειδητοποιήσουν  τον αυστηρά καθορισμένο αριθμό των χρωμοσωμάτων των διαφόρων ειδών και τις συνέπειες της απόκλισης από αυτόν.
  • Να αποκτήσουν θετική στάση στον υγιεινό τρόπο ζωής και να συνειδητοποιήσουν ότι ο υγιεινός τρόπος ζωής επιδρά στην έκφραση των ¨καλών γονιδίων¨, ανεξάρτητα από το γονιδιακό μας υπόβαθρο.

β. Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών

  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση του Moodle, που τους παρέχει τη δυνατότητα να προσεγγίζουν  και να επεξεργάζονται σύνθετες πληροφορίες με ποικίλους τρόπους.

γ. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία

  • Να αξιοποιήσουν τη γνώση που θα αποκτήσουν στην καθημερινή τους ζωή (π.χ. ο υγιεινός τρόπος ζωής επιδρά στην έκφραση των ¨καλών γονιδίων¨)

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ορισμένοι μαθητές:

  • Θεωρούν ότι το γενετικό υλικό των ευκαρυωτικών κυττάρων είναι ένα ενιαίο μόριο και  αγνοούν το ρόλο των πρωτεϊνών στην οργάνωσή του.
  • Ενώ γνωρίζουν την ύπαρξη γονιδίων και χρωμοσωμάτων αγνοούν τη φύση και τη λειτουργία τους.
  • Συγχέουν  τις έννοιες χρωματίδα – χρωμόσωμα και δυσκολεύονται να αντιληφθούν ότι το χρωμόσωμα μπορεί να αντιπροσωπεύεται και από μία χρωματίδα.
  • Θεωρούν ότι το γενετικό υλικό εμφανίζεται πάντα με τη μορφή των χρωμοσωμάτων που είναι ορατή στο οπτικό μικροσκόπιο.
  • Δεν αντιλαμβάνονται ότι η δεύτερη χρωματίδα είναι αποτέλεσμα της αντιγραφής του DNA.

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ: Δομή και βιολογικός ρόλος του DNA, διάκριση προκαρυωτικού – ευκαρυωτικού κυττάρου, ημιαυτονομία χλωροπλαστών – μιτοχονδρίων, ρόλος πυρήνα ευκαρυωτικού κυττάρου,  αντιγραφή DNA.

Η θεματική ενότητα χωρίζεται στις παρακάτω θεματικές υποενότητες:

1η Υποενότητα: Διαφορές στον τρόπο οργάνωσης του γενετικού υλικού στους οργανισμούς (προκαρυωτικοί, ευκαρυωτικοί οργανισμοί και ιοί)

Αρχικά διατυπώνεται το ερώτημα: ¨Είναι δυνατό να παρατηρήσουμε τη διπλή έλικα του DNA στο μικροσκόπιο;¨

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ως προς το θεωρητικό πλαίσιο οι μαθητές/μαθήτριες μελετούν το ηλεκτρονικό βιβλίο ¨ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΕΝΕΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ¨ (πηγή πολλαπλών σελίδων (περιεχόμενα) με μορφή βιβλίου). Το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό βιβλίο περιέχει κείμενο, εικόνες, βίντεο και συνδέσμους (δίνοντας στο ηλεκτρονικό βιβλίο μια διαφορετική όψη και αίσθηση) που αφορούν τα κύρια σημεία της θεωρίας της συγκεκριμένης υποενότητας.

Μετά το τέλος της παρουσίασης των κύριων σημείων θεωρίας ακολουθεί συζήτηση 

Δραστηριότητα

Για περαιτέρω μελέτη του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να λάβουν μέρος στην παρακάτω δραστηριότητα:

¨Μιτοχόνδρια και χλωροπλάστες. Λόγοι που µας υπαγορεύουν τη σύγχρονη αναφορά αυτών των δυο οργανιδίων¨ (10-20 λέξεις). Γιατί τα μιτοχόνδρια και οι χλωροπλάστες χαρακτηρίζονται ημιαυτόνομα οργανίδια; Που βασίζεται η άποψη ότι τα μοτοχόνδρια προέρχονται εξελικτικά από τα προκαρυωτικά κύτταρα; Στους ανώτερους οργανισμούς η προέλευση των μιτοχονδριακών γονιδίων είναι μητρική. Που οφείλεται αυτό;

Αξιολόγηση

Στη συνέχεια οι μαθητές/μαθήτριες κατεβάζουν το αρχείο pdf  ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1: Οργάνωση του γενετικού υλικού. Απαντούν στις ερωτήσεις του φύλλου αξιολόγησης και το υποβάλουν για βαθμολόγηση και ανατροφοδότηση.

2η Υποενότητα: Συσχέτιση DNA : γενετικό υλικό – νουκλεοτίδιο – γονίδιο – χρωματίνη – χρωμόσωμα.

Ενεργοποιούμε τους μαθητές/μαθήτριες σχετικά με την άποψη που έχουν για την ύπαρξη γονιδίων και χρωμοσωμάτων αγνοώντας τη σύνδεση τους, καθώς και τη φύση και τη λειτουργία τους.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Στη συνέχεια καλούνται να κατεβάσουν ένα αρχείο ppt, σχετικά με τις δομές οργάνωσης του γενετικού υλικού (το αρχείο ppt περιέχει εικόνες και επεξηγήσεις). Ακολουθεί συζήτηση.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΥΣ (ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ)

Δίνονται περαιτέρω αποσαφηνίσεις με περισσότερες έννοιες που αφορούν το πακετάρισμα του γενετικού υλικού στους οργανισμούς. ¨Το γενετικό υλικό των ευκαρυωτικών κυττάρων είναι μεγαλύτερου μεγέθους από εκείνο των προκαρυωτικών.  Τα μόρια του DNA πακετάρονται με τη βοήθεια πρωτεϊνών που λέγονται ιστόνες , σχηματίζοντας έτσι ινίδια χρωματίνης. Δομική μονάδα της χρωματίνης είναι το νουκλεόσωμα, το οποίο αποτελείται από 146 bp DNA τυλιγμένα γύρω από ένα οκταμερές ιστονών. Τα νουκλεοσώματα αναδιπλώνονται οδηγώντας σε όλο και μεγαλύτερο βαθμό συσπείρωσης, σχηματίζοντας τελικά τα ινίδια χρωματίνης. Ανάλογα με τη φάση του κυτταρικού κύκλου, το γενετικό υλικό ενός ευκαρυωτικού κυττάρου εμφανίζεται με διάφορες μορφές¨.

Οι μαθητές/μαθήτριες παραπέμπονται σε μία ιστοσελίδα “Πακετάρισμα γενετικού υλικού ευκαρυωτικού κυττάρου” η οποία περιέχει περισσότερες έννοιες και λεπτομέρειες Annunziato, A. (2008) DNA Packaging: Nucleosomes and Chromatin. Nature

Δραστηριότητα

Για τη διερεύνηση του μαθησιακού αντικειμένου,  οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να διεξάγουν μία μικρή έρευνα με θέμα. ¨Να γράψετε ένα άρθρο με τίτλο ¨Δομή και συναρμολόγηση των νουκλεοσωμάτων, από το νουκλεόσωμα στο χρωμόσωμα¨ (400-500 λέξεις). Για τη σύνταξη του άρθρου μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες από τα κείμενα της Βιολογίας¨. Θα το αποστείλουν επισυνάπτοντας το σε μορφή pdf με τίτλο ΑΜ_Επωνυμο_Ο.pdf.

Αξιολόγηση
Quiz on Belgium: How well do you know Belgium? | Discovering Belgium

Τελειώνοντας τη 2η υποενότητα οι μαθητές/μαθήτριες διαπιστώνουν τι καινούριο έμαθαν (για το πώς συνδέονται οι μορφές του γενετικού υλικού), κάνοντας ένα κουίζ. Μπορούν να το ανοίξουν και να το απαντήσουν μόνον μία φορά μέσα σε 10 λεπτά. Σε κάθε απάντηση θα λάβουν την κατάλληλη ανατροφοδότηση, στο τέλος!

3η Υποενότητα: Διάφορες μορφές  με τις οποίες εμφανίζεται το γενετικό υλικό ανάλογα με τη φάση του κυτταρικού κύκλου στην οποία βρίσκεται.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Οι μαθητές/μαθήτριες μελετούν το ηλεκτρονικό βιβλίο ¨ΣΧΕΣΗ ΙΝΙΔΙΩΝ ΧΡΩΜΑΤΙΝΗΣ – ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΟΣ¨ (πηγή πολλαπλών σελίδων (περιεχόμενα) με μορφή βιβλίου). Συγκεκριμένα τα περιεχόμενα του βιβλίου είναι:

Δραστηριότητα

Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να συζητήσουν… “Από το γονίδιο στο χρωμόσωμα”. Καλούνται να σχολιάσουν το βίντεο που έχει αναρτηθεί με τίτλο “ μορφή του γενετικού υλικού στις διάφορες φάσεις του κυτταρικού κύκλου“. Κυρίως πρέπει να εστιάσουν στις διαφορές μεταξύ ενός ινιδίου χρωματίνηςκαι ενός μεταφασικού χρωμοσώματος.

Αξιολόγηση

Στο τέλος της 3ης υποενότητας ελέγχουν τις γνώσεις που απέκτησαν με ένα ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2 – Μορφές γενετικού υλικού στο κύκλο ζωής του κυττάρου.

Καλούνται οι μαθητές να απαντήσουν στις ερωτήσεις του φύλλου αξιολόγησης 2 και το αναρτάνε για βαθμολόγηση και ανατροφοδότηση. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές έχοντας μελετήσει καλά τα παραπάνω μαθησιακά αντικείμενα μπορούν να κάνουν έλεγχο των γνώσεων που κατέκτησαν σε αυτή την υποενότητα.

4η Υποενότητα: Διάκριση κυττάρων σε διπλοειδή και απλοειδή. Τα χρωμοσώματα των διπλοειδών κυττάρων συναντώνται σε ζεύγη (ομόλογα χρωμοσώματα) και είναι πατρικής και μητρικής προέλευσης.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Οι μαθητές/μαθήτριες μελετούν το ηλεκτρονικό βιβλίο ¨ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ¨ (πηγή πολλαπλών σελίδων (περιεχόμενα) με μορφή βιβλίου). Συγκεκριμένα τα περιεχόμενα του βιβλίου είναι:

Επιπλέον παρέχεται στους μαθητές/μαθήτριες γλωσσάρι με τις βασικές έννοιες των μορφών του γενετικού υλικού (επεξηγώ λέξεις κλειδιά).

Δραστηριότητα

ΓΩΝΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ: Για τη διερεύνηση του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές καλούνται να παίξουν ένα παιχνίδι το οποίο τους βοηθάει  να φρεσκάρουν τις γνώσεις τους που αφορούν την οργανωση του γενετικού υλικού. Μπορεί να γίνει στο σχολείο ή στο σπίτι, σε υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο.

Στο υποδεικνυόμενο animation καλούνται να πατήσουν play και στόχος έιναι να ζευγαρώσουν (match) τις έννοιες που έχουν διδαχθεί από το θεωρητικό πλαίσιο. Στο υποδεικνυόμενο animation καλούνται να πατήσουν START GAME…..και ο χρόνος αρχίζει να μετράει. Στόχος έιναι να ζευγαρώσουν (match) τις έννοιες που έχουν διδαχθεί από το θεωρητικό πλαίσιο. Ζευγαρώνουν λέξεις με προτάσεις ώστε να αποδίδουν έναν ορισμό (αφού πρώτα με την βοήθεια μου, μεταφράζω τις λέξεις στα ελληνικά).

Αυτό το παιχνίδι  βοηθάει τους μαθητές  να φρεσκάρουν τις γνώσεις τους που αφορούν την οργανωση του γενετικού υλικού. Μπορεί να γίνει στο σχολείο ή στο σπίτι, σε υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο.

Αξιολόγηση

Τελειώνοντας της 4η υποενότητα οι μαθητές/μαθήτριες διαπιστώνουν τι καινούριο έμαθαν λύνοντας ένα σταυρόλεξο. Εκτυπώνουν το επισυναπτόμενο σταυρόλεξο, το συμπληρώνουν. Στη συνέχεια, τo φύλλo θα το φωτογραφήσουν ή θα σκανάρουν σε μορφή ενός αρχείου .pdf με τίτλο ΑΜ_Επωνυμο_Ο.pdf.

5η Υποενότητα: Ο αυστηρά καθορισμένος αριθμός των χρωμοσωμάτων των διαφόρων ειδών και οι συνέπειες της απόκλισης από αυτόν.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Οι μαθητές/μαθήτριες μελετούν το ηλεκτρονικό βιβλίο ¨ ΓΟΝΙΔΙΑΚΗ ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ¨ (πηγή πολλαπλών σελίδων (περιεχόμενα) με μορφή βιβλίου). Συγκεκριμένα τα περιεχόμενα του βιβλίου είναι:

Δραστηριότητα

Για τη διερεύνηση του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν το ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1: Προσδιορισμός αριθμητικής  χρωμοσωμικής ανωμαλίας με μελέτη καρυότυπου. Αφού παρατηρήσουν προσεκτικά τους καρυότυπους ανθρώπων που απεικονίζονται στο φύλλο εργασίας να συμπληρώσουντα κενά. Ακολούθως, το εκτυπώνουν, συμπληρώνουν και τέλος το αποστέλλουν, επισυνάπτοντας το σε μορφή pdf.

Αξιολόγηση

Στο τέλος της συγκεκριμένης ενότητας δίνω στους μαθητές μου, τροφή για σκέψη. ¨Οι ζωές µας, οι οποίες ορίζονται ως τα φυσικά, βιολογικά και συναισθηµατικά χαρακτηριστικά της συµπεριφοράς µας, δεν ελέγχονται πλήρως από τον γενετικό µας κώδικα, αλλά και από τον τρόπο ζωήςΤελειώνοντας την 5η υποενότητα οι μαθητές/μαθήτριες γίνονται μικροί ερευνητές. Καλούνται να γράψουν ένα άρθρο με τίτλο ¨Γονίδια & περιβάλλον στην υγεία του ανθρώπου¨ (600-700 λέξεις).  Για τη σύνταξη του άρθρου μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες από τα κείμενα της Βιολογίας, των Κοινωνικών Επιστημών και των Θρησκευτικών. Το τελικό κείμενο θα το δημοσιεύσουν στην εφημερίδα του σχολείου.

6η Υποενότητα: ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

Δραστηριότητες

Προσκαλούμε τους μαθητές/μαθήτριες σε συγκεκριμένη ώρα και να συνομιλήσουμε live σχετικά με το θέμα ¨Το σώμα μας αποτελείται από ένα συνδυασμό “καλών και κακών” γονιδίων. Πως μπορούμε να αλλάξουμε προς δικό μας όφελος αυτές τις κληρονομικές πληροφορίες, μέσα από έξυπνες επιλογές διατροφής;¨

Επίσης μέσω φόρουμ συζητήσεων και μηνυμάτων λύνονται άμεσα οι απορίες των μαθητών/τριων. Επίσης συζητάμε σε τι βαθμό και πώς ακριβώς τους βοήθησε το συγκεκριμένο μάθημα στην καλύτερη κατανόηση της ενότητας “Οργάνωση του γενετικού υλικού¨και προτρέπουμε στους μαθητές να περιγράψουν την εμπειρία τους σε αυτό.

Αξιολόγηση
Quiz on Belgium: How well do you know Belgium? | Discovering Belgium

Τελειώνοντας τη 6η υποενότητα οι μαθητές/μαθήτριες ελέγχουν την νέα τους πλέον γνώση, κάνοντας μία τελική εξέταση, κουίζ. Στο κουιζ υπάρχουν πολλοί τύποι ερωτήσεων όπως σωστό-λάθος, αντιστοίχησης, συμπλήρωσης κενού, πολλαπλής επιλογής κ.α, το οποίο είναι διαθέσιμο για περιορισμένο χρονικό διάστημα, Μπορούν να το ανοίξουν (σε καθορισμένες ημερομηνίες) και να το απαντήσουν μόνον μία φορά μέσα σε 15 λεπτά. Σε κάθε απάντηση θα λάβουν την κατάλληλη ανατροφοδότηση στο τέλος!

Επιπλέον σχόλια για το παρόν ηλεκτρονικό μάθημα

Η συγκεκριμένη σελίδα του μαθήματος έχει εμπλουτιστεί με blocks (μικροεφαρμογές) οι οποίες έχουν ως στόχο να διευκολύνουν τους μαθητές/μαθήτριες (π.χ. ημερολόγιο που δείχνει στους συμμετέχοντες όλες τις σημαντικές ημερομηνίες).

Επίσης, πολύ χρήσιμη είναι και η εφαρμογή που δίνει την δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων με τους άλλους χρήστες τις πλατφόρμας.

Το διδακτικό εργαλέιο Moodle είναι ένα πολλά υποσχόμενο εργαλείο με αμέτρητες δυνατότητες για ασύγχρονη και ταυτόχρονα για σύγχρονη ηλεκτρονική διδασκαλία...
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 Moodle (2015). Επίσημη ιστοσελίδα του Οργανισμού Moodle, Ανακτήθηκε στις 10 Απριλίου 2017 από την ιστοθέση: https://moodle.org/.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *