Moodle …ένα βοηθητικό εργαλείο για την διδασκαλία των Φ.Ε.

Από τα τέλη του 20 αιώνα όπου μπήκε ο υπολογιστής σε κάθε σπίτι, ο κόσμος αλλάζει συνεχώς, καθώς νέες αναγκές δημιουργούνται και άλλες παλαιότερες καλύπτονται. Αυτές οι αλλαγές μεταλλάσουν τα πάντα γύρω μας, από το σπίτι  μας και τα μέσα μεταφοράς μέχρι και το εργασιακό μας περιβάλλον. Όπως γίνεται αντιληπτό αγαπητέ αναγνώστη το σχολείο δε μπορεί να βρισκέται έξω από αυτές τις εξελίξεις.

Το λογισμικό Moodle είναι ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό για να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του, αλλά και στην επίτευξη κάποιων στόχων που θα ορίσει ο ίδιος. Οι απόψεις πως το Moodle και κάθε τι τεχνολογικό έχει ως σκοπό να αντικαταστήσει τον εκπαιδευτικό, δεν κρίνονται άξιες σχολιασμού. Το σίγουρο είναι πως το σχολείο έχει έναν αρχικό και βασικό σκοπό, την ένταξη των παιδιών στις αξίες, στα ιδανικά και τις ανάγκες της κοινωνίας. Όλα αυτά μεταβάλλονται με την πάροδο του χρόνου, άρα και το σχολείο πρέπει να ακολουθεί αυτές τις εξελίξεις. Παρακάτω θα φέρω ως παράδειγμα χρήσης του Moodle τη διδασκαλία μιας ενότητας στη Β’και Γ’τάξη των ΕΠΑ.Λ..

Επέλεξα να διδάξω με τη βοήθεια του λογισμικού moodle την ενότητα 1.4 Μικροοργανισμοί του σχολικού βιβλίου ”Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων”. Το συγκεκριμένο μάθημα αφορά μαθητές Β’ Λυκείου των ΕΠΑ.Λ. με ειδικότητα ”Τεχνολόγοι Τροφίμων” και χωρίστηκε σε δύο κομμάτια, τη θεωρία και το εργαστήριο. Στη θεωρία έθεσα ως στόχους:

  1. Οι μαθητές να γνωρίσουν τις αρνητικές και τις θετικές επιπτώσεις διάφορων μικροοργανισμών στα τρόφιμα
  2. Οι μαθητές να γνωρίσουν τη διαφορά στις έννοιες μικροβίου και μικροοργανισμού
  3. Οι μαθητές να γνωρίσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη των μικροοργανισμών

Ως μέσο πληροφορίας χρησιμοποίησα το σχολικό βιβλίο μαζί με δύο οπτικοακουστικά υλικά μικρής διάρκειας.

Έπειτα ακολούθησε το εργαστήριο στο οποίο έθεσα ως στόχους:

  1. Οι μαθητές να γνωρίσουν μέσα από τη πειραματική διαδικασία πως επηρεάζεται ο ρυθμός ανάπτυξης των μικροοργανισμών από τους παράγοντες που έχουν ειπωθεί στη θεωρία
  2. Οι μαθητές να μάθουν να λειτουργούν μέσα σε ομάδες και να συνεργάζονται
  3. Οι μαθητές να δούν το οπτικοακουστικό υλικό που θα τους δωθεί και να αντιληφθούν πως οι μικροοργανισμοί είναι παντού γύρω μας και είναι μέρος της φύσης

Ως μέσο πληροφορίας χρησιμοποιήσα ένα βίντεο και τις οδηγίες-εργαστηρίου που αναφέρονται στο moodle.

Μετά το τέλος της εργαστηριακής άσκησης αξιοποιήσα 2 δραστηριότητες που μου δίνει ως δυνατότητα το moodle, ώστε να αξιολογήσω έαν πέτυχα τους στόχους που είχα θέσει στην αρχή της ενότητας. Με τη χρήση του λογισμικού έβαλα τα παιδιά να συμπληρώσουν ένα φύλλο εργασίας και μέτα να απαντήσουν στο κουίζ του προγράμματος, που είχα κατασκευάσει. Στο τέλος έχοντας ως εργαλείο αξιολόγησης το κουίζ μπόρεσα να αξιολογήσω εμένα, τους μαθητές με σκοπό τη βελτίωση της διδασκαλίας.

3 thoughts on “Moodle …ένα βοηθητικό εργαλείο για την διδασκαλία των Φ.Ε.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *