e-σχολείο ή αλλιώς Φωτόδεντρο

e-σχολείο ή αλλιώς Φωτόδεντρο

           Το Φωτόδεντρο είναι ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αποτελεί την κεντρική e-υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για την ενοποιημένη αναζήτηση και διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στα σχολεία. Είναι ανοιχτό σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο.

            Το Φωτόδεντρο προωθεί τη χρήση των ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων (OER) για τα σχολεία, υλοποιώντας την εθνική στρατηγική για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Όλο το υλικό που είναι διαθέσιμο μέσα από το «Φωτόδεντρο» διατίθεται ελεύθερα, με την άδεια Creative Commons CC BY-NC-SA (όπως η εφαρμογή που διαλέξαμε)   ή με άλλη παρόμοια, πιο ανοιχτή άδεια χρήσης.

Εμείς βρήκαμε μια ψηφιακή εφαρμογή την οποία θα χρησιμοποιήσουμε σε μια διδασκαλία μας που θα αφορά το ευκαρυωτικό κύτταρο. Η διδασκαλία μας αφορά το μάθημα της βιολογίας στην Γ΄ Γυμνασίου και πιο συγκεκριμένα το κεφάλαιο 1.2 «Κύτταρο: η μονάδα της ζωής». Σκοπός της διδασκαλίας μας είναι οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν τι είναι τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Πιο συγκεκριμένα οι διδακτικοί στόχοι είναι:

Να διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ ευκαρυωτικών και προκαριοτικών κυττάρων.

Να διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ ζωικών και κυττάρων.

Να ξέρουν τα οργανίδια των ευκαρυωτικών κυττάρων.

           Η ψηφιακή εφαρμογή που διαλέξαμε λέγεται «ΤΟ ΕΥΚΑΡΥΩΤΙΚΟ ΚΥΤΤΑΡΟ». Η εφαρμογή αυτή ουσιαστικά είναι ένα κουίζ που περιλαμβάνει 10 ερωτήσεις σωστού λάθους. Με την αξιοποίηση γραφικών και σύντομων κειμένων, παρουσιάζονται τα μορφολογικά και λειτουργικά γνωρίσματα ορισμένων βασικών δομών του ζωικού και φυτικού κυττάρου (κυτταρικό τοίχωμα, μιτοχόνδριο, πλασματική μεμβράνη, πυρήνας, πυρηνική μεμβράνη, πυρηνίσκος, χλωροπλάστης, χυμοτόπιο). Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει άσκηση αξιολόγησης γνώσεων σχετικών με τα χαρακτηριστικά των ευκαρυωτικών κυττάρων και τις διαφορές που εμφανίζουν στους ζωικούς και φυτικούς οργανισμούς.

            Την εφαρμογή θα την χρησιμοποιήσουμε στο τέλος του μαθήματος έτσι ώστε να να δούμε αν οι μαθητές και οι μαθήτριες κατανόησαν τις έννοιες κυτταρικό τοίχωμα, μιτοχόνδριο, πλασματική μεμβράνη, πυρήνας, πυρηνική μεμβράνη, πυρηνίσκος, χλωροπλάστης και χυμοτόπιο. Αφού απαντήσουν τις 10 ερωτήσεις οι μαθητές/τριες βλέπουν πόσες ερωτήσεις απάντησαν σωστά και πόσες λάθος. Το άλλο πλεονέκτημα της εφαρμογής είναι ότι προσφέρει ανατροφοδότηση στις λάθος απαντήσεις.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *