Μελέτη ξενόγλωσσου άρθρου που αφορά τη χρήση ΤΠΕ στη Διδακτική της Βιολογίας
Στα πλαίσια του μαθήματος “Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα στη Διδασκαλία της Βιολογίας” επεξεργάστηκα ένα ξενόγλωσσο άρθρο από δημοσίευση στο “Evolution: Education and Outreach” Volume 4, Supplement 2, p. 293-297 (2011) του Cameron M. Smith με τίτλο: “A Three-Step Method for Teaching the Principles of Evolution to Non-Biology Major Undergraduates”.
Στο συγκεκριμένο άρθρο ο Cameron Smith περιγράφει την μέθοδο που ακολουθεί για τη διδασκαλία της εξέλιξης σε μια διάλεξη 50 λεπτών σε προπτυχιακούς φοιτητές μη βιολόγους. Η μέθοδός του, που αποτελείται από 3 στάδια, έχει ως κύριο σκοπό να πείσει τους φοιτητές ότι η εξέλιξη δεν είναι μια θεωρία μόνο ή κάποια τυχαία γεγονότα αλλά το προϊόν αλληλεπίδρασης 3 παραγόντων, των εξής: 1. Αναπαραγωγή 2. Ποικιλομορφία 3. Φυσική επιλογή
Τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διάλεξή του είναι ο πίνακας, όπου αναπαριστά με σχήματα διασταυρώσεις μεταξύ οργανισμών και τους απογόνους τους, καθώς και διαφάνειες με εικόνες οργανισμών όταν αναφέρεται στην ποικιλομορφία μεταξύ οργανισμών του ίδιου είδους. Την μέθοδο που χρησιμοποιεί την ονομάζει μέθοδο των τριών βημάτων, καθώς επιτυγχάνει το στόχο του που είναι η διδασκαλία της θεωρίας της εξέλιξης, αναλύοντας τους τρεις παραπάνω παράγοντες με τη σειρά.
Στο τέλος της διάλεξης, προκειμένου να κινητοποιήσει τους φοιτητές και να τους μεταφέρει το μήνυμα ότι η εξέλιξη και οι παράγοντές της είναι φαινόμενα που βλέπουν καθημερινά γύρω τους και όχι απλά θεωρίες, τους αναθέτει μια άσκηση, σχετική με το περιεχόμενο της διάλεξης και με εφαρμογή στην καθημερινότητα.
Για να δείτε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδώ
Πολύ ωραία παρουσίαση, θα ήταν χρήσιμο για εμάς ως αναγνώστες να αναλύατε λίγο παραπάνω το άρθρο ώστε να καταλάβουμε καλύτερα περί τίνος πρόκειται. Βάλτε το σύνδεσμο προς τη δημοσίευση να ανοίγει σε νέα καρτέλα.