Η ανάπτυξη των εφαρμογών κοινωνικών δικτύων, τις έχει καταστήσει σημαντικό κομμάτι της προσωπικής ζωής των μαθητών. Η πρόοδος της τεχνολογίας στις φορητές συσκευές και ιδιαίτερα στα «έξυπνα» φορητά τηλέφωνα που έχουν δυνατότητες υποστήριξης πολυμέσων, έχει καταστήσει σχεδόν αδύνατο για τους φοιτητές να εργάζονται χωρίς τη χρήση του διαδικτύου. Για τους σημερινούς φοιτητές, οι εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι πρωταρχικής σημασίας για την κοινωνικοποίησή τους και την επικοινωνία τους με φίλους και συμφοιτητές, αλλά και πολύτιμη πηγή υποστήριξης της επικοινωνίας της τάξης. Το άρθρο προσπαθεί να εξακριβώσει εάν η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης βοηθά ή βλάπτει τους φοιτητές στον τρόπο που μελετούν και στις ακαδημαϊκές επιδόσεις τους. Μέχρι σήμερα, με βάση μάλιστα τα αποτελέσματα συγκεκριμένων μελετών, γινόταν προσπάθεια να εισαχθούν τα κοινωνικά δίκτυα στην τάξη ώστε να ενισχυθεί η μελέτη των φοιτητών σε ομάδες, αλλά και η διάθεσή τους για δια βίου μάθηση.
Η έρευνα έδειξε ότι τα αγόρια φοιτητές Βιολογίας χρησιμοποιούν συχνότερα από τα κορίτσια τις εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ο μέσος όρος των βαθμών τους είναι αντιστρόφως ανάλογος του αριθμού των εφαρμογών μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα οποία έχουν εγγραφεί. Επιπρόσθετα, η έρευνα έδειξε ότι η χρήση περισσότερων εφαρμογών μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ανάλογη του χρόνου που ξοδεύεται ημερησίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η παρούσα έρευνα έδειξε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρνητική επίδραση στη μελέτη και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των φοιτητών.