Στάδιο 1ο: Ενεργοποίηση (Engage)
Προκειμένου να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών για τη Διδασκαλία της Σύγχρονης Σύνθεσης, κάνουμε μαζί τους ένα «ταξίδι» στα νησιά Γκαλαπάγκος (αντιλαμβανόμενοι παράλληλα τη θέση τους και την εγγύτητά τους με τη στεριά) και προβάλλουμε εικόνες των ξεχωριστών ζώων που συνάντησε εκεί ο Δαρβίνος, όπως γιγάντιες χελώνες, πολύχρωμες ακρίδες, πτηνά με μπλε πόδια κ.ά., καθώς και διψήφιο αριθμό ειδών σπίνων. Εκπλησσόμαστε από το εύρος της ποικιλίας των ειδών και θαυμάζουμε την ποικιλομορφία των βιοτόπων στους οποίους αυτά διαβιούν.
Στάδιο 2ο: Εξερεύνηση (Explore)
Ζητάμε από τους μαθητές, αφού παρατηρήσουν τη συσχέτιση της μορφής του ράμφους των διαφορετικών ειδών σπίνων με τον τόπο που ζουν και με το είδος της τροφής τους, να δώσουν κάποια εξήγηση σχετικά με το μηχανισμό με βάση τον οποίο προέκυψαν όλα αυτά τα είδη σπίνων από την προγονική μορφή τους της Ν.Αμερικής. Τους θέτουμε και άλλα ερωτήματα καλώντας τους να διερευνήσουν και άλλα, σχετικά με την εξέλιξη των σπίνων, ζητήματα.
Στάδιο 3ο: Εξήγηση (Explain)
Ως συνέχεια του προβληματισμού αυτού και των ιδεών των παιδιών, αναπτύσσουμε, προβάλλοντας σχετικές διαφάνειες, τις έννοιες της ποικιλομορφίας, της φυσικής επιλογής και της γενετικής απομόνωσης.
Στάδιο 4ο: Επεξεργασία (Elaborate)
Ακολούθως και προκειμένου οι μαθητές να εφαρμόσουν ό,τι έμαθαν, τους καλούμε να εξετάσουν το γεγονός του διαφορετικού χρωματισμού της πεταλούδας Biston betularia πριν και μετά τη βιομηχανική επανάσταση, ώστε να επεκτείνουν την εννοιολογική τους κατανόηση προσπαθώντας να ερμηνεύσουν το ρόλο των προαναφερθέντων παραγόντων στην εξελικτική πορεία.
Στάδιο 5ο: Εξέταση (Evaluation)
Τέλος και προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαμε θέσει, δίνουμε στους μαθητές, ανά ομάδες, φυλλάδιο με ερωτήσεις σχετικά με αντίστοιχες περιπτώσεις αλλά με κάποιον κρίκο που λείπει, ενθαρρύνοντάς τους να τον μαντέψουν και να τον συμπληρώσουν.
Πολύ καλή δουλειά!!!!