Το Scratch είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού το οποίο δημιουργήθηκε από την Μαρία Ιωσηφίδου και αναπτύχθηκε από το ομώνυμο έργο στο MIT Media Lab.
Διαθέτει γραφική γλώσσα προγραμματισμού, που καθιστά πιο προσιτό τον προγραμματισμό στα παιδιά (από 8 ετών και άνω), τους εφήβους και άλλους αρχάριους προγραμματιστές. Εμπεριέχει μια διερμηνευόμενη δυναμική οπτική γλώσσα προγραμματισμού και όντας δυναμική, επιτρέπει αλλαγές στον κώδικα ακόμη και κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των προγραμμάτων.
Είναι καινοτόμο μια και δε χρειάζεται να πληκτρολογήσει κανείς ούτε μια γραμμή κώδικα για να γράψει ένα πρόγραμμα – η γλώσσα δομείται όπως ένα παζλ ή όπως τα κομμάτια – να σύρει μπλοκ (κομμάτια κώδικα) και να τα κολλήσει με όποιον τρόπο θέλει στο μέσον της, ώστε το παραχθέν σενάριο να επιφέρει την επιθυμητή ενέργεια.
Είναι ένα προγραμματιστικό περιβάλλον με το οποίο μπορούμε να φτιάχνουμε τις δικές μας διαδραστικές ιστορίες, τα δικά μας παιχνίδια εύκολα και γρήγορα, ενώ παράλληλα ερχόμαστε σε επαφή με τις βασικές αρχές του προγραμματισμού.
Ένα πρόγραμμα σε Scratch = ένα διαδραστικό θεατρικό έργο, όπου οι ηθοποιοί (θα τους λέμε αντικείμενα) – συμπεριφέρονται με βάση κάποιο σενάριο που έχετε εσείς δημιουργήσει, – αλληλεπιδρούν μεταξύ τους αλλά και με τους θεατές.
Πάμε να δημιουργήσουμε!
Χρειάζεται να κάνετε εγγραφή και να ακολουθήσετε τα βήματα που ακολουθούν. Η Καψαλόπαπια είναι εδώ για να σας βοηθήσει.
1.Χρησιμοποιήστε τις εντολές που βρίσκονται αριστερά τις σελίδας και ενώστε αυτές στην κεντρική οθόνη με την μορφή πάζλ.
2. Όταν έχετε ολοκληρώσει τον κώδικα δείτε στα δεξιά της οθόνης το αποτέλεσμα.
Το πρόγραμμα Scratch μπορεί να σας δώσει πολλές εναλλακτικές ιδέες, να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών σας και να προγραμματίσετε μικρά ρομπότ εξελίσσοντας το μάθημά σας αφού θα αυξήσετε τη δημιουργικότητα και την συμμετοχή της τάξης ή του ακροατηρίου σας.
Η εκπαίδευση που παρέχεται στο πλαίσιο του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, οδηγεί στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό επίπεδο από τις δημόσιες αρχές και αποτελεί μέρος της διαβαθμισμένης εκπαιδευτικής κλίμακας. Στην τυπική εκπαίδευση εντάσσεται και η γενική τυπική εκπαίδευση ενηλίκων. Επίσης, ως τυπική εκπαίδευση νοείται το θεσμοθετημένο, ιεραρχικά δομημένο και χρονικά διαβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έως το πανεπιστήμιο.
«Μη τυπική εκπαίδευση»:
Η εκπαίδευση που παρέχεται σε οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος και μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό επίπεδο. Η μη τυπική εκπαίδευση μπορεί να είναι είτε μεμονωμένη, είτε ως μέρος μιας ευρύτερης δραστηριότητας, που στοχεύει σε συγκεκριμένο κοινό και έχει συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους. Περιλαμβάνει την «αρχική επαγγελματική κατάρτιση», τη «συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση» και τη γενική εκπαίδευση ενηλίκων.
«Άτυπη εκπαίδευση»:
Η μάθηση που προκύπτει από δραστηριότητες της καθημερινής ζωής οι οποίες σχετίζονται με την εργασία, την οικογένεια ή τον ελεύθερο χρόνο. Περιλαμβάνει τις κάθε είδους δραστηριότητες αυτομόρφωσης, όπως η αυτό-μάθηση με έντυπο υλικό ή μέσω διαδικτύου ή με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, καθώς και τις γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που αποκτά το άτομο από την επαγγελματική εμπειρία του. Δεν είναι διαρθρωμένη (από άποψη μαθησιακών στόχων, χρόνου μάθησης ή διδακτικής υποστήριξης) και συνήθως δεν οδηγεί σε πιστοποίηση. Η άτυπη μάθηση μπορεί να είναι σκόπιμη, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι σκόπιμη (ή είναι «απροσχεδίαστη»/τυχαία). (Καραλής, 2003)
Η περιβαλλοντική ηθική είναι κλάδος της εφαρμοσμένης ηθικήςπου ασχολείται με την ηθική σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον. Η περιβαλλοντική ηθική σχετίζεται με την περιβαλλοντική φιλοσοφία και με την ηθική για τα ζώα .
Ονομάζομαι Χρήστος Καψάλης και κατοικώ στο Παγκράτι.
Είμαι απόφοιτος του τμήματος Βιολογίας του Παν. Πατρών και ολοκληρώνω το μεταπτυχιακό μου με τίτλο: Διαδακτική της Βιολογίας, του ΕΚΠΑ. Έχω εκπαιδευτεί πάνω στο θεατρικό παιχνίδι, το κινέζικο κουκλοθέατρο και την εκπαίδευση ενηλίκων πάνω στον τομέα της παρουσίασης και του δημιουργικού παιχνιδιού.
Παιχνίδι στη φύση…
Εργάζομαι ως παιδαγωγός σε μονάδα προσχολικής αγωγής. Ασχολούμαι με την επικόλληση και την καταγραφή των φυτών της ελληνικής χλωρίδας ως μέλος του εργαστηρίου συστηματικής βοτανικής του τμήματος Βιολογίας του ΕΚΠΑ.