Ένα online μάθημα..

Ένα online μάθημα..

Στα πλαίσια του μεταπτυχιακού με τίτλο “Διδακτική της Βιολογίας” , δημιούργησα στην πλατφόρμα του moodle ένα η -μάθημα το οποίο απευθύνεται σε μαθητές της έκτης τάξης του δημοτικού, καθώς αφορά στόχους του αναλυτικού προγράμματος με θέμα την βιολογία.

Το θέμα του μαθήματος ήταν τα φυτά ,συγκεκριμένα τα μέρη από τα οποία αποτελούνται, η διαδικασία της φωτοσύνθεσης ,τα αέρια τα οποία αποβάλλουν αλλά και προσλαμβάνουν.

Στο πρώτο κεφάλαιο μίλησα για τα μέρη των φυτών και ως στόχο του κεφαλαίου είχα τα παιδιά να μάθουν να διακρίνουν από ποια μέρη αποτελείται ένα φυτό. Για να πραγματοποιηθεί αυτό καλύτερα ζήτησα από τους μαθητές να βγουν στη φύση και να δουν προσεχτικά ένα φυτό.Στη συνέχεια να προσπαθήσουν να καταλάβουν ποια είναι η ρίζα,ποιος ο βλαστός και ποια τα φύλλα.Για να σιγουρευτώ ότι τα διέκριναν σωστά,τους έδειξα μια εικόνα που τα ξεχωρίζει.Για το τέλος του κεφαλαίου αυτού ,τους έβαλα να απαντήσουν σε ένα κουίζ γνώσεων ώστε να διαπιστώσω ότι τα κατανόησαν.

Στο επόμενο στάδιο προσπάθησα να τους δείξω την διαδικασία της φωτοσύνθεσης και για το λόγο αυτό ανάρτησα ένα βίντεο,ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για το συγκεκριμένο θέμα της φωτοσύνθεσης καθώς οι μαθητές μπορούν να την κατανοήσουν με εικονικό τρόπο.Αμέσως μετά τους έβαλα να απαντήσουν σε ένα κουίζ ,που στην ουσία ήθελα να δω πόσο προσεχτικά είδαν το βίντεο και εάν το κατάλαβαν.Στο τέλος τους καθοδήγησα να διαβάσουν για την φωτοσύνθεση στην ιστοσελίδα της βικιπαίδειας .

Στο τρίτο κεφάλαιο τους έδειξα μέσω εικόνας και ενός πειράματος πόσο χρήσιμος είναι ο ήλιος αλλά και γενικότερα το φως , για την υγιή ανάπτυξη του φυτού.Στα πλαίσια του πειράματος ,οι μαθητές έπρεπε να ανεβάσουν φωτογραφία ή να γράψουν στην υποβληθείσα εργασία που τους είχαν αναθέσει ,τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους από το πείραμα.

Στο τελευταίο κεφάλαιο έγινε αναφορά για το οξυγόνο που απελευθερώνουν τα φυτά καθώς και για το διοξείδιο που προσλαμβάνουν από την ατμόσφαιρα.Για την κατανόηση αυτού του φαινομένου ,τους έδωσα να παρακολουθήσουν ένα βίντεο καθώς και να παρατηρήσουν μια κινούμενη εικόνα στην διάρκεια της ημέρας ενός φυτού.

Για την ανακεφαλαίωση της ενότητας , έφτιαξα ένα κουίζ με ερωτήσεις από όλα τα κεφάλαια.Τέλος ,δημιούργησα ένα φόρουμ ώστε να μπορούν μέσα από αυτό να συζητούν και να γράφουν τυχόν απορίες από το μάθημα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *