Εμπειρική Έρευνα: Η Διδακτική της Βιολογίας με τη χρήση των ΤΠΕ

Αναζητώντας στο Google Scholar, εντόπισα μια πολύ ενδιαφέρουσα εργασία των Ηλιάδη. Π, & Φραγκούλη. Γ., η οποία σχετίζεται με την Ενίσχυση της Εργαστηριακής Εκπαίδευσης στη Βιολογία με τη Χρήση Εικονικής Πραγματικότητας. Το άρθρο αποτέλεσε ταυτόχρονα και αντικείμενο εργαστηριακής συνεδρίας στο πλαίσιο του 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία». Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία εκπαιδευτική δραστηριότητα η οποία μπορεί να ενταχθεί στο
εκπαιδευτικό σενάριο ενός εργαστηριακού μαθήματος βιολογίας στο πλαίσιο ενός μικτού ή αποκλειστικά
διαδικτυακού μοντέλου. Στη δραστηριότητα συμμετείχαν 51 μαθητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας οι οποίοι ήταν εγγεγραμμένοι στο
μάθημα «Τεχνολογίες Εκπαίδευσης».

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη διαδικτυακών ή μικτών μαθημάτων, αποτελεί μία πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (Ko & Rossen, 2021). Στο πλαίσιο αυτό, η επίδραση των ψηφιακών εργαλείων είναι καταλυτική σε όλα τα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, από τον σχεδιασμό μέχρι και την υλοποίησή της (Μανούσου & Χαρτοφύλακα, 2020). Τα συνεχώς αυξανόμενα και εξελισσόμενα εργαλεία εκπαιδευτικής τεχνολογίας βοηθούν τους διδάσκοντες σε αυτή την διαδικασία, εκσυγχρονίζοντας τη διδασκαλία και εμπλέκοντας τους εκπαιδευόμενους στη διαδικασία της μάθησης ( Collins & Halverson, 2018).

Σχολιάστε