ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ :ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΣΥΝΘΕΣΗ

ΣΤΑΔΙΑ | ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ | Ενεργοποιούμε το ενδιαφέρον των μαθητών παρουσιάζοντας τα Νησιά Galapagos τη θέση τους την ποικιλομορφία βιοτόπων και την ιδιαίτερη πανίδα τους. |
ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ | Με μια εικόνα που δείχνει την προέλευση των σπίνων (αρχικός πληθυσμός) και συσχέτιση του είδους με την τροφή τους ,παροτρύνουμε τους μαθητές να μελετήσουν πιθανό σενάριο-μηχανισμό για την αλλαγή . Στο στάδιο αυτό ανακαλούμε την πρότερη γνώση της θεωρίας Δαρβίνου. |
ΕΞΗΓΗΣΗ | Προσαρμόζουμε τη θεωρία Δαρβίνου στο παράδειγμα των σπίνων και συζητούμε για τα σημεία της θεωρίας που αποδείχτηκε ότι δεν ισχύουν όπως και για τα γνωστικά κενά που είχε ο Δαρβίνος (Γονίδια) Διατυπώνουμε τη συνθετική θεωρία εξηγώντας για τη γεωγραφική απόμόνωση και την Ειδογένεση. |
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ | Θέτουμε στους μαθητές να εξηγήσουν το λευκό χρώμα στις αρκούδες με δεδομένο ότι ο αρχικός πληθυσμός είχε σκούρο χρώμα. |
ΕΚΤΙΜΗΣΗ | Φύλλο εργασίας με ερωτηματολόγιο. |