So many LMS so little time – LAMS

So many LMS so little time – LAMS

Άλλο ένα διαδικτυακό σύστημα διαχείρισης και υποστήριξης της μάθησης, περίπου όπως το Moodle, όπου παρέχεται η δυνατότητα δημιουργίας ποικιλόμορφων δραστηριοτήτων για τους μαθητές της τάξης μας, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και ομαδικά, είναι το LAMS  (Learning Activity Management System). Ένα εκπαιδευτικό σενάριο, σχέδιο διδασκαλίας, οργανώνεται και υποστηρίζεται μέσα από ακολουθίες μαθησιακών δραστηριοτήτων οι οποίες περιέχουν το απαιτούμενο εκπαιδευτικό υλικό. Η σελίδα του εκπαιδευτικού που εργάζεται στο σύστημα αυτό είναι η ακόλουθη, αφού έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία ενός σεναρίου διδασκαλίας:

lams_1                                     lams_3

Το παραπάνω σενάριο είναι για το αναπαραγωγικό σύστημα του άντρα και περιλαμβάνει δραστηριότητες με ερωτήσεις σύντομης απάντησης, σωστού -λάθους, πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης εικόνας, αλλά και ομαδικές δραστηριότητες, όπως να συζητήσουν μεταξύ τους διαδικτυακά, προκειμένου να λύσουν ένα θέμα. Το σχέδιο περιλαμβάνει και πηγές πληροφοριών, όπως βίντεο ή αρχεία για ανάγνωση από τους μαθητές, που μπορούν να τα επεξεργαστούν, για να ολοκληρώσουν τις δραστηριότητες και να αξιολογήσουν την πορεία τους.

lams_4                lams_5

Ενώ, όπως φαίνεται παρακάτω, αυτό είναι το περιβάλλον για τους μαθητές:

lams_6                                lams_7

Το απλό και φιλικό περιβάλλον του διευκολύνει την συγγραφή, την εκπόνηση και την εποπτεία των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Αντίγραφα των ακολουθιών ανατίθενται σε ομάδες εκπαιδευομένων για εκπόνηση κατά τη διάρκεια της οποίας τροφοδοτείται ψηφιακός φάκελος εργασιών (portfolio), ενώ ο εκπαιδευτικός εποπτεύει, υποστηρίζει, αξιολογεί και ανατροφοδοτεί τους εκπαιδευόμενους. Ο μαθητής εργάζεται ατομικά ή συνεργατικά με το δικό του ρυθμό ή συντονισμένος με όλο το τμήμα, όπως προαναφέρθηκε. Υπάρχει, ακόμα, η δυνατότητα, αν δεν έχει ολοκληρώσει την τρέχουσα δραστηριότητα, να επανέλθει για να συνεχίσει αργότερα ή για να ξαναδεί / εργαστεί με τις δραστηριότητες που έχει ήδη ολοκληρώσει. Όπως, επίσης, δίνεται η δυνατότητα διακοπής της ροής των ακολουθιών σε ένα σημείο (STOP), όπου κρίνει ο εκπαιδευτικός, προκειμένου να συντονιστούν όλοι οι μαθητές και να συνεχίσουν μαζί. Το LAMS μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αυτόνομο σύστημα ή ενσωματωμένο σε Συστήματα Διαχείρισης Μαθημάτων (LMS) όπως Moodle, Sakai, LRN, WebCT και το BlackBoard.

So many LMS (Learning Management Systems) so little time, το σύνθημα από εδώ και πέρα, λοιπόν, μιας και από τα ελάχιστα λογισμικά με τα οποία ασχολήθηκα στο πλαίσιο του μαθήματος «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα στη Διδασκαλία της Βιολογίας», αντιλήφθηκα πως πήρα μόνο μια μικρή γεύση από ό,τι έχει αναπτυχθεί και μπορεί να αξιοποιηθεί μέσα στη σχολική τάξη. Τα λογισμικά και οι εφαρμογές είναι πολλές και το μόνο που χρειάζεται από μέρους των εκπαιδευτικών είναι καλή διάθεση και όρεξη, για να ταξιδέψουν στον κόσμο των ΤΠΕ και να δημιουργήσουν ένα θετικό σχολικό κλίμα και ένα πρόσφορο έδαφος, προκειμένου να αναπτυχθεί και να οικοδομηθεί η γνώση από τους μαθητές.

 

 

 

2 thoughts on “So many LMS so little time – LAMS”

Leave a Comment

Skip to toolbar