Η παρατήρηση και η αλληλεπίδραση με τα ζώα είναι αδιαμφισβήτητα μία από τις πρώτες επαφές του μέσου μαθητή με την επιστήμη της Βιολογίας. Καθώς, δε, η μελέτη των βιολογικών θεωριών και συστημάτων αποκτά πιο οργανωμένη μορφή, ενταγμένη πλέον στη σχολική διδακτική ύλη, τα ζώα αποτελούν και πάλι βασικά μοντέλα εφαρμογής και προσομοίωσης των -δυσνόητων συχνά- εννοιών που οι μαθητές καλούνται να αφομοιώσουν.

Μήπως, όμως, τόσο η δουλειά του εκπαιδευτικού όσο και αυτή του μαθητή θα ήταν πολύ πιο ευχάριστες και εύκολες, εάν η διδασκαλία οποιασδήποτε εκδοχής της Ζωολογίας περνούσε αρχικά από ένα πιο διαδραστικό και βιωματικό επίπεδο; Στο βίντεο που ακολουθεί, οι μαθητές ενός λυκείου στη Virginia των ΗΠΑ έρχονται σε άμεση επαφή με τα χαρακτηριστικά, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και τις απαιτήσεις που ορίζουν τους οργανισμούς αυτούς, με τη βοήθεια ενός πλήρως εξοπλισμένου εργαστηρίου ζώων.

Είναι γεγονός, πώς η συνύπαρξη με τα ζώα προσφέρει πληθώρα πλεονεκτημάτων για την ψυχική, γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Πέραν όμως τούτου, η πρακτική ενασχόληση με ζωικούς οργανισμούς σε επίπεδο τάξης μπορεί να εξασφαλίσει μία πιο ευνόητη και απτή αντίληψη βιολογικών εννοιών, όπως είναι η βιοποικιλότητα, οι διάφορες φυσιολογικές διεργασίες, τα στοιχεία ταξινόμησης ή ανατομίας, καθώς και πολλές γενικές πληροφορίες που χαρακτηρίζουν κάθε ζωική ομάδα και οι μαθητές καλούνται μέχρι στιγμής απλά να αποστηθίσουν.

Εικόνα Άρθρου: ΠΗΓΗ

3 Replies to “Με τα ζώα… σε τάξη!”

    1. Σκοπεύω να αξιοποιήσω/ενσωματώσω αυτή την ερώτηση σε μια ιδέα για μελλοντικό άρθρο, εάν δεν πετύχει θα επιστρέψω να ανανεώσω το τρέχον 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *