Βιογραφικό

Ονομάζομαι Μαρία Μηνά και είμαι Βιολόγος. Ξεκίνησα σπουδάζοντας Βιολογία στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης και συνέχισα με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κυτταρική και Μοριακή Νευροεπιστήμη, στο Πανεπιστήμιο του Tübingen στη Γερμανία. Έπειτα, εκπόνησα τη Διδακτορική μου Διατριβή στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (σε συνεργασία με το Παν/μιο Αθηνών), με αντικείμενο έρευνας το ρόλο των ενδιάμεσων…

Read More

The wiki code

Αφού λοιπόν εξασκηθήκαμε στη χρήση της Wikipedia, ένας ακόμη στόχος του μαθήματος ήταν η εκμάθηση των βασικών στοιχείων του κώδικα Wiki. Για το λόγο αυτό, μετακινηθήκαμε εκτός Wikipedia, στην ειδικά διαμορφωμένη για το μεταπτυχιακό “Διδακτική της Βιολογίας” πλατφόρμα Wiki, και μεταφέραμε το πλήρες κείμενο (μορφοποιήσεις, εικόνες, κλπ.) των θεμάτων της Βιολογίας Προσανατολισμού για τα τέκνα…

Read More

Wiki…for all!

Στα πλαίσια του μεταπτυχιακού “Διδακτική της Βιολογίας” γνωρίσαμε την πλατφόρμα και τον κώδικα Wiki. Για να μάθουμε πώς χρησιμοποιείται η πλατφόρμα της πασίγνωστης αυτής ηλεκτρονικής εγκυκλοπαίδειας, δημιουργήσαμε καινούρια προφίλ στην ελληνική Βικιπαίδεια, όπου ακολουθήσαμε τα παρακάτω βήματα: 1. Δημιουργήσαμε στην προσωπική μας σελίδα δύο ενότητες, στην πρώτη από τις οποίες γράψαμε κάτι σχετικό με το…

Read More

Βιο-μαθήματα μέσω της πλατφόρμας Moodle

Ως βιολόγοι γνωρίζουμε ότι η εξέλιξη είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πορείας του χρόνου. Έτσι, μαζί με όλα τα άλλα, εξελίσσεται και η διδακτική προσέγγιση. Οι μαθητές είναι πλέον απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και αυτό καθιστά δυνατή τη χρήση διαδικτυακών μέσων, σε περιπτώσεις που δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η φυσική διδασκαλία. Ένα λογισμικό που προσφέρεται…

Read More

Γνωρίζοντας το ‘Ιδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών

Το μάθημα της Βιολογίας στο σύγχρονο σχολείο είναι πλέον σαφές ότι εκτός από το θεωρητικό υπόβαθρο, χρειάζεται να συνοδεύεται και από εργαστηριακές ασκήσεις. Καθώς οι μαθητές συγκρατούν πιο εύκολα τις γνώσεις που αποκτούν μέσω της ίδιας τους της εμπειρίας, είναι πολύ σημαντικό να δουν από κοντά τις συνθήκες στις οποίες εργάζεται ένας επιστήμονας Βιολόγος. Για…

Read More

Ενημερώνοντας τους μαθητές για τα ΑΥΤΟΑΝΟΣΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ

Τα τελευταία χρόνια ακούμε ολοένα και περισσότερο για τα αυτοάνοσα νοσήματα. Πράγματι, οι στατιστικές σε Ευρώπη και Αμερική δείχνουν μία ραγδαία αύξηση τους την τελευταία δεκαπενταετία, με έναν στους πέντε ανθρώπους να πάσχουν σήμερα από κάποιο αυτοάνοσο νόσημα. Αναπόφευκτα, τα περισσότερα παιδιά έχουν συναντήσει τον όρο αυτοάνοσο νόσημα στη ζωή τους, χωρίς όμως να γνωρίζουν τι πραγματικά…

Read More