LAMS

Το Learning Activity Management System (LAMS) είναι ένα φιλικό-«οπτικό» περιβάλλον σχεδίασης, διαχείρισης παροχής και «εκτέλεσης» ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων, δηλαδή ένα «ηλεκτρονικό» περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης.  Πρόκειται για ένα από το πιο δημοφιλή προηγμένα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) που υποστηρίζουν το σχεδιασμό μάθησης (learning design).

Το περιβάλλον του είναι σχεδιασμένο με βάση αρχές ευχρηστίας (Αβούρης, 2000), ώστε να απαιτείται μικρός χρόνος εκμάθησης, ενώ η δημιουργία ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων μπορεί να γίνει με χειρισμό εικονικών αναπαραστάσεων αντικειμένων σε ένα ιδιαίτερα φιλικό περιβάλλον συγγραφής. Οι ακολουθίες μαθησιακών δραστηριοτήτων για ένα σενάριο, ένα μάθημα, ένα μέρος ενός μαθήματος μπορούν να αποθηκευτούν και να επαναχρησιμοποιηθούν (Παπαδάκης κ.α., 2010).

Το LAMS θεωρείται αυτή τη στιγμή το δημοφιλέστερο λογισμικό σχεδιασμού μάθησης αφού το χρησιμοποιούν περισσότεροι από 1000 εκπαιδευτικοί σε 82 χώρες. Η τελευταία του έκδοση είναι η 2.3.5 (Δεκ. 2010)  η οποία ενσωματώνει σημαντικά χαρακτηριστικά μεταξύ των οποίων η δυνατότητα  διακλάδωσης (branching) δηλαδή η δημιουργία  εναλλακτικών «μονοπατιών» μάθησης.

Στην Ελλάδα, έχει δημιουργηθεί η κοινότητα μάθησης και πρακτικής Ελλήνων Εκπαιδευτικών του LAMS της οποίας τα μέλη συμμετέχοντας σε μια διεργασία συλλογικής μάθησης μοιράζονται κοινά οράματα & αξίες, ένα ενδιαφέρον, ένα πάθος για ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους, ανοικτή εκπαίδευση και αλληλεπιδρούν για να μάθουν καλύτερα για αυτό.

Στα πλαίσια της χρήσης του LAMS  αξιοποιώντας εργαλεία πληροφόρησης, αξιολόγησης, συνεργασίας, ανατροφοδότησης και ομαδικές δραστηριότητες διαμορφώσαμε μια ακολουθία για τη διδασκαλία της ενότητας ΑΙΜΑ της Βιολογία Α’ Λυκείου.

ΠΗΓΉ:

Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων LAMS: Σχεδιασμός και υλοποίηση μαθημάτων ηλεκτρονικής μάθησης

 

 

 

 

 

 

marpa

όλα υπέροχα!

Ίσως σας ενδιαφέρουν…

Αφήστε μια απάντηση