LAMS

LAMS

Το Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (LAMS- Learning Activity Managemnet System) είναι μια Διαδικτυακή υπηρεσία που διευκολύνει τη διδασκαλία και τη μάθηση μέσα από τις δυνατότητες:

  • Aνάθεσης ακολουθιών δραστηριοτήτων (Sequences/Lessons) σε εκπαιδευόμενους (Learners),
  • Δημιουργίας από τους συγγραφείς (Authors),
  • Επόπτευσης – συντονισμού της εκπόνησης (off line ή on line) από τους Επόπτες (Monitors).

Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να πλοηγούνται στις δραστηριότητες όπως σε ένα δικτυακό τόπο στο Internet. Η εκπόνηση μιας ακολουθίας δραστηριοτήτων στο LAMS περιλαμβάνει, προβολή περιεχομένου σε διάφορες μορφές (κείμενο, υπερκείμενο, υπερμέσα, εικόνες, κινούμενα σχέδια, ήχος, video, αντικείμενα εικονικής πραγματικότητας), συμμετοχή σε ατομικές ή ομαδικές δράσεις και χρήση εργαλείων επικοινωνίας (Chat, Forum), κουμπιών πλοήγησης και αξιοποίησης εξωτερικών πηγών μέσω υπερσυνδέσεων.

Στην συγκεκριμένη άσκηση “Ακολουθία σε LAMS” ζητήθηκε από εμάς να κατασκευάσουμε μια ακολουθία σε LAMS που να περιλαμβάνει εργαλεία πληροφόρησης, αξιολόγησης, συνεργασίας, ανατροφοδότησης καθώς και ομαδικές δραστηριότητες.

Παρακάτω περιγράφεται το μάθημα που επέλεξα να σχεδιάσω με την ακολουθία σε LAMS.

Eνότητα διδασκαλίας: “Πρόσληψη ουσιών και πέψη”

Διάρκεια διδασκαλίας: 1 διδακτική ώρα

Εκπαιδευτική βαθμίδα: Α’ Γυμνασίου

Διδακτικοί Στόχοι: Μετά το τέλος της διδασκαλίας οι μαθητές να είναι σε θέση να

  • Γνωρίζουν τι πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή του ανθρώπου ώστε να είναι ισορροπημένη
  • Κατονομάζουν τα όργανα του πεπτικού συστήματος του ανθρώπου και τις βασικές λειτουργίες καθενός
  • Μπορούν να εξηγούν την πορεία που ακολουθεί μια μπουκιά τροφής από τη στιγμή που εισέρχεται στον ανθρώπινο οργανισμό

Στο 1ο βήμα της ακολουθίας οι μαθητές πληροφορούνται για την υποενότητα με την οποία θα ασχοληθούν και ποιοι είναι οι στόχοι του μαθήματος αυτού.

Πατώντας επόμενο, οι μαθητές οδηγούνται σε έναν νοητικό χάρτη όπου πληροφορούνται για τις κατηγορίες θρεπτικών ουσιών που είναι απαραίτητες για την εξασφάλιση της σωστής λειτουργίας του οργανισμού.

Στη συνέχεια περνούν σε μια συλλογή από εικόνες που δείχνουν τις τροφές που αντιπροσωπεύουν τις κύριες κατηγορίες θρεπτικών ουσιών, μαζί με τους λόγους για τους οποίους αυτές είναι απαραίτητες.

 

Στο 4ο βήμα οι μαθητές καλούνται με τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει έως εκείνη τη στιγμή να ζωγραφίσουν ένα πλήρες κατά την άποψή τους γεύμα, και να ανεβάσουν το αρχείο αυτό στο LAMS.

Μετά από αυτό το σημείο πρέπει να εγκριθεί η πρόσβαση των μαθητών στο βήμα 5, ώστε να εξασφαλιστεί ότι βρίσκονται όλοι χρονικά στο ίδιο σημείο.

Συνεχίζοντας, οι μαθητές μεταφέρονται μέσω ενός συνδέσμου στην πλατφόρμα “Φωτόδεντρο” όπου μπορούν να πληροφορηθούν με σχήματα και λεπτομέρειες για τα όργανα του πεπτικού συστήματος του ανθρώπου.

Στο 6ο βήμα οι μαθητές απαντούν σε ένα quiz με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής για να διαπιστωθεί εάν έχουν εμπεδώσει τις γνώσεις τις οποίες μόλις διδάχτηκαν. Ενδεικτικά παρουσιάζονται δύο ερώτησεις με ανατροφοδότηση στην παρακάτω εικόνα.

Συνεχίζοντας, οι μαθητές αποκτούν πρόσβαση σε ένα κοινό φόρουμ με τους συμμαθητές τους όπου καλούνται να συζητήσουν και να εκφράσουν τις απόψεις τους για τις συνήθεις που συμβάλλουν στην ισορροπημένη διατροφή.

Τέλος, για να εξασφαλιστεί ότι οι μαθητές εμπέδωσαν το μάθημα αυτό θα χωριστούν σε δυάδες και μαζί θα αναζητήσουν εικόνες τροφίμων μεσογειακής διατροφής στο Internet καθώς και εικόνες ανθυγιεινών τροφών και θα τις ανεβάσουν.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *