Εισαγωγή στην κυτταρική βιολογία

Εισαγωγή στην κυτταρική βιολογία

Η χρήση ποικίλων μεθόδων στη διδασκαλία κινητοποιεί συνήθως το ενδιαφέρον των περισσότερων μαθητών και οδηγεί στην καλλιέργεια διαφορετικών πτυχών της προσωπικότητάς τους. Συγκεκριμένα, η χειροτεχνία στο σχολείο ενισχύει την δημιουργικότητα , την φαντασία και την αισθητική των μαθητών.

Ένα παράδειγμα διδασκαλίας κυτταρικής βιολογίας στο Γυμνάσιο έρχεται από το 15ο Γυμνάσιο Πάτρας, όπου το 2014 στο μάθημα της Βιολογίας Γ Γυμνασίου οι μαθητές και μαθήτριες συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν μοντέλα ζωικού, φυτικού και προκαρυωτικού κυττάρου με πλαστελίνη.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο του σχολείου, συζητήθηκαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των κατασκευών σχετικά με το πόσο ρεαλιστικά απεικονίζουν το κύτταρο (τρισδιάστατη φύση, κινητικότητα κλπ), κι έτσι δόθηκε ευκαιρία να σκιαγραφηθεί καλύτερα η πραγματική “εικόνα” του κυττάρου. Η δε βιβλιογραφία δείχνει πως υπάρχουν παρανοήσεις σχετικά με την τρισδιάστατη φύση του κυττάρου.

Οι μαθητικές ομάδες σε γενικές γραμμές συνεργάστηκαν αποτελεσματικά και έδειξαν πως απόλαυσαν το συνδυασμό καλλιτεχνικής έκφρασης και επιστημονικής γνώσης. Ακολουθούν ορισμένες εικόνες:

Ζωικό κύτταρο

Ζωικό κύτταρο

Φυτικό κύτταρο

Φυτικό κύτταρο

Βακτήριο

Βακτήριο

Τέλος, ορισμένοι μαθητές γέμισαν το κύτταρό τους με νερό, παριστάνοντας πως είναι το κυτταρόπλασμα, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο:

IMG_2937

 

3 responses to “Εισαγωγή στην κυτταρική βιολογία”

  1. tsiki says:

    Είναι πολύ ωραίες και οι τούρτες-κύτταρα! Να τις γεμίσουμε με κρέμα ζαχαροπλαστικής ως κυτταρόπλασμα!

  2. sterg says:

    Τέλεια τα μοντέλα με την πλαστελίνη!

  3. Πολυ ωραιες και χρησιμες ιδεες!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *