Μαμά, γιατί πρέπει να διαβάσω Βιολογία;

Στο άρθρο αυτό, αναφέρονται έξι λόγοι, που δίνουν έμφαση στη σημασία της διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας.

Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός, ότι η Βιολογία είναι η Επιστήμη που μελετά την ίδια τη ζωή και τα χαρακτηριστικά της. Παρέχει μια εις βάθος, επιστημονική κατανόηση, του πώς, όλοι οι ζωντανοί (έμβιοι) αλλά  και μη ζωντανοί οργανισμοί (άβιοι) αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.  Δίνει πληροφορίες για την πληθώρα των ποικιλιών των μορφών ζωής, που υπάρχουν. Επιπλέον, η βιολογία περιλαμβάνει άλλους τομείς έρευνας, που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα μέσω της οποίας,   θα μπορεί η Γη να συνεχίσει να υποστηρίζει την ύπαρξη ζωής. Τομείς όπως του περιβάλλοντος, του οικοσυστήματος, της ποιότητας των τροφίμων, των αιτιών των ασθενειών, της ανάπτυξης φαρμάκων, της μελέτης του ανθρώπινου σώματος, για να αναφέρουμε μερικούς. Προφανώς, η μελέτη της ζωής μέσα από τη Βιολογία, βοήθησε στη διαμόρφωση του κόσμου. Έχει  δώσει με επιστημονικό τρόπο, πάρα πολλές αξιόπιστες απαντήσεις, που εξηγούν γιατί συμβαίνουν διάφορα πράγματα.  Ακολουθούν οι έξι λόγοι, για τους οποίους η σημασία της γνώσης της βιολογίας πρέπει να είναι γνωστή από όλους:

Αποτέλεσμα εικόνας για ανθρωπινο σωμα

1. Εξηγεί τις αλλαγές των ανθρώπινων σωμάτων

Τα ανθρώπινα όντα είναι επιστημονικά γνωστά ως Homo sapiens. Έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με τους πιθήκους, αλλά είναι πιο ανεπτυγμένα όσον αφορά στη μορφή και στην ανέγερση του σώματος , στην ομιλία και στη συλλογιστική. Και με μία πιο ανθρωποκεντρική θεώρηση θεωρούνται,  ως η “ανώτερη μορφή” των ζώων.  Οι άνθρωποι έχουν όργανα, που είναι περίπλοκα να κατανοήσουμε τη λειτουργία τους. Αλλά με τη μελέτη της βιολογίας, όλοι θα μπορούν να γνωρίζουν τους λόγους πίσω από τις ξαφνικές αλλαγές που συμβαίνουν στα  σώματά τους. Για παράδειγμα, όταν τα παιδιά μεγαλώνοντας , παρουσιάζουν αλλαγές στη φυσική τους εμφάνιση , αυτό σημαίνει ότι το σώμα τους έχει αρχίσει να απελευθερώνει ορμόνες, για να προετοιμαστεί για το στάδιο της εφηβείας. Η βιολογία εξηγεί, γιατί και πώς οι οργανισμοί παράγουν  φυσικές ουσίες, κάτω από διαφορετικές συνθήκες, αποτρέποντάς μας έτσι να σκεφτούμε ότι “κάτι δε πάει καλά με το σώμα μας”.  Επιπλέον, η σημασία της βιολογίας έχει να κάνει με τη  δημιουργία του επιστημονικού κλάδου της Παθολογίας, η οποία μελετά τα διάφορα είδη ασθενειών και τον τρόπο, με τον οποίο επηρεάζουν τα σώματα των ανθρώπων και των ζώων. Μπορεί επίσης να οδηγήσει στην ανακάλυψη και ανάπτυξη, νέων φαρμακευτικών σκευασμάτων.

2.  Προωθεί σχήματα διαφορετικών σταδιοδρομιών, για καριέρα στον τομέα της Βιολογίας.

Η Βιολογία είναι μία από τις βασικές γνώσεις, που ο καθένας πρέπει να λάβει στο σχολείο, γιατί  βοηθά στη διαμόρφωση της επαγγελματικής σταδιοδρομίας κάθε ατόμου. Είτε πρόκειται για γιατρό, χημικό, μηχανικό, περιβαλλοντολόγο, νοσηλευτή, ψυχολόγο, επιστήμονα, δάσκαλο ή άλλα επαγγέλματα που δεν τείνουν στην επιστήμη, μελετώντας τις επιστημονικές έννοιες της ζωής και άλλων ζωντανών οργανισμών, πρόκειται να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για την επίτευξη επιτυχίας κάθε επιλεγμένου τομέα σπουδών. Υπάρχουν τόσοι  διαφορετικοί κλάδοι της βιολογίας για να επιλέξουν  και να ειδικευθούν οι μαθητές. Ακόμη και οι αισθητικοί για παράδειγμα, πρέπει να μάθουν και να κατανοήσουν τη βασική σημασία της βιολογίας, καθώς ασχολούνται κυρίως με το δέρμα, τα δάχτυλα και τα νύχια, τα οποία αποτελούν σημαντικά μέρη του ανθρώπινου σώματος.

3. Παρέχει απαντήσεις σε μεγάλης κλίμακας προβλήματα

Η σημασίας της γνώσης της  Βιολογίας έγκειται και στο γεγονός ότι μπορεί να δώσει απάντηση σε ορισμένα παγκόσμια προβλήματα  και να προσφέρει λύσεις σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Για παράδειγμα, όταν μια χώρα αντιμετωπίζει έλλειψη τροφίμων, οι βιολογικές εφαρμογές, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη αποδοτικών και μακροχρόνιων μεθόδων, για την παραγωγή περισσότερων τροφίμων για τη διατήρηση της ζωής. Μια άλλη περίπτωση, που είναι σήμερα ένα από τα πιο εμφανή προβλήματα, είναι η ύπαρξη ρύπανσης. Η γνώση της Βιολογίας, μπορεί να προσφέρει τις λύσεις για την εξάλειψη αυτού του περιβαλλοντικού ζητήματος, που πλέον έχει γίνει πολύ χειρότερο από πριν. Επιπλέον, η σημασία της βιολογίας μπορεί να είναι το κλειδί για το σχηματισμό μιας υγιούς βιόσφαιρας, όπου όλα τα έμβια και τα άβια, έχουν μια ισορροπημένη αλληλεπίδραση. Ας μη ξεχνάμε ότι τα ανθρώπινα όντα έχουν γίνει η πρωταρχική αιτία, εξαιτίας της οποίας, άλλοι ζωντανοί οργανισμοί αρχίζουν να εξαντλούνται σε αριθμό. Ελπίζουμε, ότι οι βιολόγοι θα βρουν έναν τρόπο να φέρουν πίσω τη βιωσιμότητα της ζωής, εδώ στη Γη.

4. Διδάσκει  έννοιες  απαραίτητες για τη βελτίωση της  ζωής μας.

Ο βασικός τρόπος ζωής των ανθρώπων καλύπτεται επίσης από τη σπουδαιότητα του τομέα της βιολογίας: π.χ. Διδάσκει τους ανθρώπους πώς να φυτεύουν, για κατανάλωση φυτικών τροφίμων. Λέει ποιο τρόφιμο είναι κατάλληλο για κατανάλωση και ποιο δεν είναι. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η βιολογία έχει προσφέρει χρήσιμες ιδέες για την αποτελεσματική  διαβίωση, αλλά και επιβίωση. Μπορεί να φαντάζει ως προφανές, αλλά μόνο μέσω της κατανόησης και της ερμηνείας της θερμοκρασίας του ανθρώπινου σώματος και του τρόπου με τον οποίο, αυτό λειτουργεί , ο καθένας είναι σε θέση να γνωρίζει τι χρειάζεται να τρώει και αλλά ακόμη και πώς να κοιμάται άνετα.

5. Βοηθά στην απάντηση στις θεμελιώδεις ερωτήσεις σχετικά με τη ζωή

Η Βιολογία μπορεί να οδηγήσει στις απαντήσεις των θεμελιωδών ερωτήσεων της ζωής, όπως π.χ. Πώς και πού άρχισε η ζωή; Από πού προέρχονται οι άνθρωποι; Ήταν ο Θεός που έκανε τα ανθρώπινα όντα; Ή είχαν διαμορφωθεί σύμφωνα με τη θεωρία της εξέλιξης του Δαρβίνου;

6. Προβάλλει τον δρόμο για επιστημονικές έρευνες

Βιολογικές Εξερευνήσεις.  Ίσως μια από τις καλύτερες (αν όχι η καλύτερη) σπουδαιότητα της βιολογίας, ανοίγει το δρόμο για τους ανθρώπους να διεξάγουν επιστημονικές έρευνες, οι οποίες είναι πολύ χρήσιμες στην ανακάλυψη νέων πραγμάτων, μέσω της επιστημονικής μεθόδου. Βασικά, οι βιολόγοι κάνουν πειράματα για να μάθουν σημαντικά και ενδιαφέροντα γεγονότα για τον κόσμο. Πραγματοποιούν επίσης επιτόπια εργασία,  εκδρομές και εξερευνήσεις σε άγνωστα μέρη, για να συγκεντρώσουν περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή.

Αυτοί, είναι μόνο μερικοί από τους  λόγους ,για τους οποίους οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίζουν τη σημασία της βιολογίας. Ανατροφοδοτεί και παρέχει συνεχώς σε όλους,  πληροφορίες ζωτικής σημασίας , σχετικές με την αληθινή φύση των πραγμάτων που μας περιβάλλουν. Αλλά η βιολογία κάνει και κάτι ακόμη:

Mας βοηθά να γνωρίζουμε τη μοναδικότητα όλων των  δημιουργημάτων.

Click to rate this post!