Ποιά είμαι

Λέγομαι Αναστασία Μελαγωνίτου και γεννήθηκα το 1983 στην Αθήνα. Αποφοίτησα από το 1ο Λύκειο Αχαρνών και αποφάσισα να γίνω Βιολόγος όταν διάβασα το βιβλίο The Andromeda Strain του Michael Crichton. Σπούδασα Βιολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και εκπόνησα την πτυχιακή μου εργασία με θέμα “Στοιχεία Εμβρυϊκής Ανάπτυξης του Καρκινοειδούς Δεκάποδου Pachygrapsus marmoratus σε σχέση με την Επίδραση της Θερμοκρασίας” υπό τον Καθ. Γ. Βερροιόπουλο. Παράλληλα σπούδασα Σκηνοθεσία Κινηματογράφου στο Ι.Ε.Κ. ΑΚΜΗ και συμμετείχα ενεργά στις δραστηριότητες του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το 2005 συμμετείχα ως μέλος της ελληνικής πολιτιστικής ομάδας φοιτητών στο Eskapady Film Seminary στην Πράγα. Εργάστηκα σε βραβευμένες ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους: Κύβος (Αλ. Σκούρας, 2016), Ειμαρμένη (Ανδρ. Μαριανός, 2015), 807 (Αλ. Σκούρας, 2012), Σφιχταγκάλιασμα (Αλ. Σκούρας, 2013), SONYC (Αντ. Γλαρός, 2006) και άλλες. Έχω συμμετάσχει στο 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Νάουσας με την stop-motion animation ταινία ” Ένα Ζευγάρι Χωρίζει” (2012). Από το 2013 ασχολούμαι με την Εκπαίδευση Ενηλίκων στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών και από το 2019 φοιτώ στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) του ΕΚΠΑ με τίτλο «Διδακτική της Βιολογίας».

Drew Berry , Science Education

Οι εφαρμογές οπτικοακουστικών μέσων στη Διδακτική της Βιολογίας είναι πολυάριθμες. Η χρήση μοριακών animation βίντεο κατά την διάρκεια του μαθήματος που βοηθούν στην κατανόηση δύσκολων βιολογικών διαδικασιών (π.χ. πρωτεϊνοσύνθεση) μπορούν να κάνουν την Βιολογία ελκυστική και διασκεδαστική για τους μαθητές ενώ η προβολή ντοκυμαντέρ με βιολογική και περιβαλλοντική θεματολογία τους ευαισθητοποιούν σε σημαντικά προβλήματα όπως η κλιματική αλλαγή, η προστασία απειλούμενων οικοτόπων, οι επιδημίες κ.λ.π.

Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και μέσω της μεθόδου project μπορούμε με λίγα και προσιτά πλέον τεχνολογικά μέσα (ακόμη και με ένα smartphone) να εμπλέξουμε τους ίδιους τους μαθητές στην παραγωγή των δικών τους ταινιών, είτε πρόκειται για κλασσική κινηματογράφηση, computer ή stop-motion animation και να τους υποστηρίξουμε να αναλάβουν την παραγωγή μιας ταινίας από το αρχικό στάδιο της έρευνας και του σεναρίου μέχρι το τελικό μοντάζ και post-production στάδιο επιλέγοντας από μία τεράστια δεξαμενή θεμάτων που προσφέρει το πεδίο της Βιολογίας. Είτε ως κύρια δράση είτε ως παράλληλη δραστηριότητα η παραγωγή μιας ταινίας θα είναι πάντα μια διασκεδαστική ενασχόληση που εμπλέκει πολλά άτομα με διαφορετικές δεξιότητες και προωθεί το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας όσων συμμετέχουν ενώ θα γίνει αφορμή να αποκτήσουν οι μαθητές νέες γνώσεις μέσω βιωματικής μάθησης.

4 Comments

  1. Παναγιώτης Στασινάκης

    Έχω διαβάσει το πιο βιολογικό ΜΕΤΑ. Είναι εξαιρετικός…

  2. Παναγιώτης Στασινάκης

    Γράψε κάτι παραπάνω για τις ταινίες και τις βραβεύσεις σου, ώστε να σε γνωρίσουμε καλύτερα. Εκτιμάς ότι θα μπορούσε κάπως να συνδεθεί η διδακτική της βιολογίας με την τέχνη; και αν ναι, με ποιόν τρόπο;

  3. evank

    Έβαλες πολύ ωραία μουσική ! Well done. Ίσως να βάλεις και τους μαθητές σου μια μέρα να γράψετε ένα βιολογικό sci-fi σενάριο.

    • anmel

      Ευχαριστώ, πολύ καλή ιδέα!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *