Σκαλίζοντας το Φωτόδεντρο

Σκαλίζοντας το Φωτόδεντρο

Θέλεις το μάθημά σου να είναι περισσότερο ενδιαφέρον και διασκεδαστικό, αλλά είσαι νέος εκπαιδευτικός και νομίζεις πως δεν έχεις αρκετές τέτοιες ιδέες; Υπάρχει λύση και λέγεται φωτόδεντρο. Δεν χρειάζεται, όμως, να είσαι νέος εκπαιδευτικός για να εξερευνήσεις και να χρησιμοποιήσεις κάποιο από τα υλικά που θα βρεις σε αυτό, καθώς τα περισσότερα μαθησιακά αντικείμενα και πολυμεσικά στοιχεία του φωτόδεντρου είναι τόσο χρήσιμα και λειτουργούν τόσο ενισχυτικά στη μαθησιακή διαδικασία, που δεν αποκλείεται να αποτελέσει μέρος της διδακτικής σου καθημερινότητας.

Το Φωτόδεντρο είναι ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αποτελεί την κεντρική e-υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για την ενοποιημένη αναζήτηση και διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στα σχολεία. Στόχος είναι να εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες συλλογές και αποθετήρια ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου.

φωτοδεντρο_αρχικη ΦΩΤΌΔΕΝΤΡΟ_ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Αν επιλέξουμε τη θεματική περιοχή της Βιολογίας, αρχικά θα εντυπωσιαστούμε από την ποικιλία των διατιθέμενων επιλογών. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα διδακτικό σενάριο για τα κυτταρικά οργανίδια, το οποίο αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση πάνω στο θέμα.

οργανιδια

Το σενάριο αποτελείται από 5 φάσεις, ξεκινώντας από την ενεργοποίηση των μαθητών και τον έλεγχο της προϋπάρχουσας γνώσης και καταλήγοντας στην αξιολόγηση:

φασειςfaseis
πυρηνας

πυρηνεεες

 

Συμπληρωματικά ή σε κάποια άλλη ώρα διδασκαλίας με το σχετικό θέμα, θα μπορούσαμε να δείξουμε στους αμπελιμαθητές μια προσομοίωση παρατήρησης κυττάρων στο μικροσκόπιο (κυττάρων αμπέλου, ρίζας κρεμμυδιού, βρύου και νευρικού ιστού γάτας). Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους μαθητές προκειμένου να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στη μορφή διαφορετικών φυτικών και ζωικών κυττάρων και να τις συσχετίσουν με τις λειτουργίες που επιτελούν. Μπορεί παράλληλα να αποτελέσει ένα έναυσμα για τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητα μικροσκοπικής παρατήρησης φυτικών και ζωικών κυττάρων στο εργαστήριο βιολογίας του σχολείου.

Διάθεση να υπάρχει και μπορείς να ενθουσιάζεσαι με την ποικιλία και τη χρηστικότητα του υλικού που μπορεί να βρεις και να ασχολείσαι ώρες ολόκληρες επεξεργάζοντας το υλικό και σκεπτόμενος πώς θα το αξιοποιήσεις… Η στάση των μαθητών και η επίδοσή τους θα δώσουν το κίνητρο, ώστε να εντάξεις τις ΤΠΕ στη διδακτική σου πρακτική.

 

Leave a Comment

Skip to toolbar