Στο πλαίσιο του μαθήματος «Εκπαιδευτική τεχνολογία – Πολυμέσα στη διδασκαλία της βιολογίας» πήρα μια αγγλική βιβλιογραφία μίας εργασίας πάνω στο εξής θέμα: «Προσομοιώσεις για τη διδασκαλία μαθημάτων των επιστημών: σχέσεις μεταξύ της προσήλωσης των μαθητών, αυτοπεποίθησης, ικανοποίησης και των στυλ μάθησης» και την παρουσίασα στην τάξη. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δημόσιο Πανεπιστήμιο μιας χώρας του Κόλπου ανάμεσα σε 1034 μαθητές ύστερα από ένα εξάμηνο διδασκαλίας των μαθημάτων της φυσικής, της χημείας και της βιολογίας από τον ίδιο καθηγητή. Ακολουθούν παραδείγματα προσομοιώσεων από τη φυσική, τη χημεία και τη βιολογία που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα.

Προσομοίωση κίνησης του βλήματος (Φυσική)
Προσομοίωση της μοριακότητας (Χημεία)
Προσομοίωση βλάστησης της γύρης (Βιολογία)

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε παρατηρήθηκε υψηλή προσήλωση και ικανοποίηση των μαθητών στο περιβάλλον των προσομοιώσεων. Υψηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στις μαθήτριες και ειδικά υψηλότερα ποσοστά στο σύνολο για το μάθημα της βιολογίας. Η αυτοπεποίθηση αυξάνεται και ιδιαίτερα των αγοριών και τέλος βρέθηκε ότι στο κιναισθητικό στυλ μάθησης παρατηρήθηκαν τα υψηλότερα ποσοστά προσήλωσης.

Συμπερασματικά, η μελέτη δείχνει ότι οι προσομοιώσεις είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τη διδασκαλία θεμάτων επιστήμης, όπως η φυσική, η χημεία και η βιολογία. Βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν ένα επίπεδο προσήλωσης των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία, ειδικά όσον αφορά τους μαθητές του κιναισθητικού στυλ μάθησης.

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη την παρουσίαση της εργασίας πατώντας εδώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *