Βιολογία για όλους

LAMS

LAMS

Το Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (LAMS- Learning Activity Managemnet System) είναι μια Διαδικτυακή υπηρεσία που διευκολύνει τη διδασκαλία και τη μάθηση μέσα από τις δυνατότητες: Aνάθεσης ακολουθιών δραστηριοτήτων (Sequences/Lessons) σε εκπαιδευόμενους (Learners), Δημιουργίας από τους συγγραφείς (Authors), Επόπτευσης – συντονισμού της εκπόνησης (off line ή on line) από τους Επόπτες (Monitors). Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να πλοηγούνται στις δραστηριότητες όπως σε ένα δικτυακό τόπο στο Internet. […]

Read Me Leave comment

Wikis: Κοινή παραγωγή έργου

Wikis: Κοινή παραγωγή έργου

Τo wiki είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή, η οποία επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέτουν, να τροποποιούν ή να διαγράφουν το περιεχόμενο της συνεργασίας τους με τους άλλους. Στα πλαίσια του μαθήματος Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα στη Διδασκαλία της Βιολογίας διδαχθήκαμε την συγγραφή κειμένου στο wiki με χρήση κώδικα. Στόχος αυτής της εργασίας ήταν να αντιγράψουμε ένα κείμενο όσο πιο πιστά μπορούμε χρησιμοποιώντας τον κώδικα wiki. Το συγκεκριμένο κείμενο προέρχεται από τα […]

Read Me Leave comment

Ψηφιακό σχολείο – Αναπνοή στα Φυτά

Ψηφιακό σχολείο – Αναπνοή στα Φυτά

Το Φωτόδεντρο αποτελεί το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είναι η κεντρική e-υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ για την οργάνωση και τη διάθεση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη σχολική κοινότητα. Το Φωτόδεντρο είναι ανοιχτό σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο. Φιλοξενεί μαθησιακά αντικείμενα (δηλαδή αυτόνομες και επαναχρησιμοποιήσιμες μονάδες ψηφιακού υλικού που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία και τη […]

Read Me Leave comment

Γνωριμία με την Wikipedia

Γνωριμία με την Wikipedia

Ξεκινώντας να χρησιμοποιώ την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια Wikipedia δημιούργησα ένα προφίλ με το όνομά μου και λίγα λόγια για εμένα, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Μπορείτε να επισκεφτείτε το προφίλ μου πατώντας πάνω στον σύνδεσμο. Στην παρακάτω εικόνα φαίνονται λίγα λόγια που έγραψα απαντώντας στο ερώτημα γιατί οι ΤΠΕ βοηθούν στη Διδακτική της Βιολογίας. Μπορείτε να δείτε την ανάρτηση αυτή πατώντας εδώ.

Read Me Leave comment

Σελίδα στην Βικιπαίδεια

Σελίδα στην Βικιπαίδεια

Στην εικόνα φαίνεται το λήμμα που πρόσθεσα στην Βικιπαίδεια με τίτλο Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Παραθέτω λίγα λόγια για το τι εννοούμε με τον όρο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», καθώς και δύο ορισμούς που έχουν διατυπωθεί για αυτήν.

Read Me Leave comment

Πρόταση για χρήση του πρόσθετου bbPress στην διδασκαλία της Εξέλιξης

Πρόταση για χρήση του πρόσθετου bbPress στην διδασκαλία της Εξέλιξης

Στα πλαίσια της διδασκαλίας της Εξέλιξης μέσω Φυσικής επιλογής θα χρησιμοποιηθεί το πρόσθετο bbPress. Διάρκεια μαθήματος: 1 διδακτική ώρα Εκπαιδευτική βαθμίδα: Γ’ Λυκείου Στόχοι μαθήματος: Οι μαθητές μετά το τέλος της διδασκαλίας να είναι σε θέση Να κατανοούν το μηχανισμό δράσης της φυσικής επιλογής Να μπορούν να εξηγήσουν ένα φαινόμενο με τη θεωρία της Εξέλιξης Να αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές τους μέσω ενός διαδικτυακού forum (όπως […]

Read Me 1 Comment

Μάθημα Εξέλιξης στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης MOODLE

Μάθημα Εξέλιξης στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης MOODLE

Στο διαδικτυακό μάθημα «Εξέλιξη και Φυσική επιλογή» που δημιούργησα μέσω της πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Moodle έχω προσπαθήσει να πετύχω τους στόχους που ακολουθούν. Το μάθημα μπορείτε να το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο και απευθύνεται σε μαθητές Γ’ Λυκείου. Οι στόχοι του μαθήματος αυτού είναι: Οι μαθητές να είναι σε θέση να ταξινομούν τους οργανισμούς σε γένος, οικογένεια, τάξη, κλάση, φύλο και είδος. Για αυτόν τον σκοπό, ανέβασα στην πλατφόρμα moodle κάποιες […]

Read Me 2 Σχόλια

Παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτηση μάθησης μέσω κινητών συσκευών ανάμεσα σε Κινέζους φοιτητές

Παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτηση μάθησης μέσω κινητών συσκευών ανάμεσα σε Κινέζους φοιτητές

Η συγκεκριμένη έρευνα εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν την υιοθέτηση μάθησης μέσω κινητών συσκευών ανάμεσα σε Κινέζους φοιτητές πανεπιστημίου. Η αγορά της ανώτατης εκπαίδευσης είναι μεγάλη και η ιδιοκτησία κινητών συσκευών θεωρείται σύμβολο κοινωνικού status. Σε συνδυασμό, αυτοί οι δύο παράγοντες προτείνουν ότι η εκμάθηση μέσω κινητών συσκευών στην Κίνα θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη ανταπόκριση. Από τη βιβλιογραφία έχουν αναγνωριστεί τρεις κύριοι τομείς που […]

Read Me 3 Σχόλια

Εννοιολογικός Χάρτης της Εξέλιξης των Θηλαστικών

Εννοιολογικός Χάρτης της Εξέλιξης των Θηλαστικών

Η εννοιολογική χαρτογράφηση είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη διδασκαλία, παρόλα αυτά δεν είναι τόσο απλή η κατασκευή ενός εννοιολογικού χάρτη που έχει σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν μια συγκεκριμένη ενότητα. Απαιτείται μια λογική σειρά τόσο στις έννοιες όσο και στις συνδέσεις μεταξύ τους. Επίσης, είναι σημαντικό να υπάρχει ξεκάθαρη απεικόνιση των εννοιών και να μην προκαλείται σύγχυση στον αναγνώστη. Παρακάτω, έχω […]

Read Me 2 Σχόλια

Εισαγωγή στην κυτταρική βιολογία

Εισαγωγή στην κυτταρική βιολογία

Η χρήση ποικίλων μεθόδων στη διδασκαλία κινητοποιεί συνήθως το ενδιαφέρον των περισσότερων μαθητών και οδηγεί στην καλλιέργεια διαφορετικών πτυχών της προσωπικότητάς τους. Συγκεκριμένα, η χειροτεχνία στο σχολείο ενισχύει την δημιουργικότητα , την φαντασία και την αισθητική των μαθητών. Ένα παράδειγμα διδασκαλίας κυτταρικής βιολογίας στο Γυμνάσιο έρχεται από το 15ο Γυμνάσιο Πάτρας, όπου το 2014 στο μάθημα της Βιολογίας Γ Γυμνασίου οι μαθητές και μαθήτριες συνεργάστηκαν για […]

Read Me 3 Σχόλια
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων